PROJECTE: DE L’AIGUA, QUÈ EN SABEM? – Descripció i planificació

A continuació, José Luis Villanueva i Núria Farràs, professors del grup impulsor de la Xarxa de Competències, ens descriuran un altre tipus de projecte que es fa al centre. Ens comentaran com han treballat des de les seves matèries al treball de síntesi que es fa a segon d’ESO:

PLANIFICACIÓ

Per concloure el primer cicle de la ESO, amb motiu del Treball de Síntesi, l’alumnat de segon d’ESO de manera transversal han treballat des de diferents vessants l’aprofitament de l’aigua, concretament de la conca del riu Llobregat, com a recurs de producció d’energia, com a aprofitament saludable del temps d’oci en forma d’activitats esportives, com a ús agrícola i consum humà, entre d’altres. Des d’un punt de vista tecnològic i d’educació física, els alumnes han realitzat dues sortides pedagògiques. Una al pantà de la Baells i l’altra al Canal Olímpic de Castelldefels.

METODOLOGIA

El desenvolupament de l’activitat en ambdós casos es va realitzar en petits grups de treball cooperatiu. En el cas de la sortida de la Baells l’alumnat va completar un dossier referit al funcionament de la presa i als diferents usos de l’aigua, mentre que realitzaven una visita guiada per les instal·lacions. En la sortida d’educació física l’alumnat va poder practicar tres esports aquàtics al Canal Olímpic de Catalunya, aquests esports van ser: Pàddel surf, caiac de dos i barca de rems per tal d’entendre i gaudir l’ús de l’aigua com a  ocupació del temps de lleure i d’una manera saludable. Prèviament es va treballar amb el dossier “Aspectes referits a la construcció del Canal, característiques del mateix, motius de la seva construcció i tota la seva relació amb les olimpíades de Barcelona’92”.