PROJECTE TIL: Telenotícies plurilingüe – Descripció i planificació

Aquest és el tercer curs que portem a terme aquest projecte amb l’alumnat de tercer d’ESO, hi ha hagut alguns canvis respecte a l’organització i preparació del projecte per actualitzar-lo respecte als interessos dels alumnes d’enguany.

A continuació, Andrea Viruel, una de les professores del grup impulsor de la Xarxa de Competències que ha participat en el projecte, ens farà una descripció del mateix:

Per afavorir la competència comunicativa, l’alumnat de 3r d’ESO realitza una activitat conjunta entre tots els departaments de llengües, que consisteix en l’elaboració d’un telenotícies plurilingüe.

Què ens proposem?

A través de la cooperació entre tots els departaments de llengües, volem millorar l’expressió i la comprensió oral i escrita de l’alumnat. Partim del principi que, en el desenvolupament de la competència comunicativa, les llengües es relacionen entre si i interactuen.

Dins del projecte comú del noticiari plurilingüe, cada idioma treballarà tipologies textuals diverses a través dels gèneres periodístics:

Català: El text narratiu (notícia i crònica) i el text conversacional (l’entrevista), dins de l’àmbit de l’esport.

Castellà: El text argumentatiu (article d’opinió).

Anglès: El text informatiu (resultats d’una enquesta).

Alemany: El text predictiu (previsió meteorològica).

A continuació es mostren algunes de les activitats realitzades des de la matèria de castellâ: