PROJECTE: OLIMPÍADA DE CULTURA CLÀSSICA – Descripció

Des dels àmbits social, humanístic i lingüístic s’ha realitzat un altre projecte al nostre centre. A continuació, dues professores que pertanyen al grup impulsor de la Xarxa de Competències i hi participen, Teresa Gutiérrez i Virgínia Pérez, ens explicaran el projecte:

QUI SOM?

Som un grup de tres professors de diverses matèries (Història, Grec, Llatí) que van decidir fer  un projecte transversal que impliqués a tots els nivells acadèmics de l’Institut Marianao des de 1r d’ESO a 2n de Batxillerat.

OBJECTIUS

Els objectius principals del projecte són:

• Cercar i processar informació sobre la cultura clàssica grecoromana des d’un  vessant lúdic.
  • Potenciar el treball interdisciplinari i transversal.
  • Estimular l’aprenentatge i l’esforç des de tots els nivells.
  • Fomentar el treball cooperatiu entre els alumnes de diferents nivells acadèmics per tal que siguin uns coneixements complementaris.

Treball cooperatiu

Participen un màxim de sis grups.

Els grups estan integrats per sis components escollits per sorteig: 1 de cadascun dels nivells educatius que van des de 1r ESO a 2n BATX.

Cada grup tria un portaveu i un nom que els identifica.

FASES DEL CONCURS

• Primera fase: 25 Preguntes.
  • Segona fase: Superpregunta: composta d’una sèrie de preguntes la inicial de la resposta de les quals forma en acròstic una altra paraula. Aquesta paraula en acròstic també té la seva pròpia pregunta.

ÀMBIT DE LES PREGUNTES

Tot allò relacionat amb la cultura clàssica, el llatí i el grec. Concretament, els temes poden ser la història, la civilització, la filosofia, la literatura, la mitologia i l’etimologia.

CLASSIFICACIÓ

– El guanyador serà l’equip que més puntuació global obtingui.

– En cas d’empat, serà guanyador l’equip que més puntuació hagués obtingut a la primera fase.