PROJECTE: OLIMPÍADA DE CULTURA CLÀSSICA – Activitats amb 1 ESO

Dins del projecte Olimpíada de Cultura Clàssica, a 1r d’ESO els alumnes realitzen un petit projecte un cop hem finalitzat les Unitats Didàctiques de Grècia i Roma.

Objectius:

Saber fer la cerca de terminologia de les dues unitats didàctiques i ser capaç d’explicar els termes.

Aprofundir en el coneixement del món clàssic, d’una manera lúdica.

Ser capaç de treballar en grup: arribar a acords, repartir les feines, responsabilitzar-se de la part assignada i del treball final.

Metodologia: Treball cooperatiu.

A cada grup-classe formem 5 grups de 6 alumnes cadascú. Cada grup triarà un capità encarregat de coordinar l’activitat del grup i fer de portaveu.

Activitats prèvies:

Cada grup completarà un abecedari, cercant paraules d’objectes, llocs, noms de ciutats, vestimenta, trets d’Història… de Roma i  Grècia antigues (paraules que ,preferentment, comencin per cadascuna de les lletres de l’abecedari, o bé que continguin la lletra).

Al llistat, a més de la lletra i la paraula, s’ha d’escriure la definició o explicació amb la qual els concursants podran deduir la resposta correcta.

Amb els 6 llistats estem ja preparats per l’activitat principal.

Passa paraula:

Al grup classe es farà un torn de preguntes  fins a completar l’alfabet.

El grup amb més paraules encertades serà el guanyador.

Els guanyadors dels 4 grups classe de 1r d’ESO concursaran entre ells i el grup guanyador d’aquesta prova final serà el representant de 1r d’ESO a l’Olimpíada de Cultura Clàssica.