PROJECTE: LA REVISTA – Descripció i Implementació

Un altre projecte que es porta a terme al centre és el projecte de la revista. Es realitza durant dues hores a la setmana en una matèria optativa de tercer d’ESO que es fa quatrimestralment. El professor encarregat del projecte és Carles Ribó. Ja porta més de 18 anys de publicacions ininterrompudes.

En un començament es publicaven tres números de revistes durant el curs, però actualment es fan dos números durant el curs.

El tema principal del projecte és elaborar un parell de números de la revista que estigui al servei del centre, pensant en els seus destinataris: alumnat, família, professorat, empleats auxiliars del centre…, és a dir, pensant en la comunitat educativa.

En primer lloc, a les sessions de treball es fa una introducció al disseny de les revistes i el gènere periodístic. Treballen agrupats en parelles, i són grups reduïts d’alumnes (de 20 a 25 alumnes per classe). Es fa una mica de teoria i es practica el que han après a l’ordinador. Per exemple, si s’ha comentat com es realitza la paginació o el disseny d’alguna pàgina de la revista, els alumnes ho posen a la pràctica començant a dissenyant les pàgines de la seva futura revista. Es fa l’aprenentatge de tècniques que després han d’utilitzar per elaborar i compaginar la revista.

Durant tot el curs són els mateixos alumnes, i així poden posar en pràctica tots el coneixements, primer la part més tècnica: el disseny gràfic, al primer quatrimestre. I després al segon quatrimestre es treballa més el contingut: la part periodística.

Hi ha secció fixes, com entreteniments, articles sobre activitats al centre, notícies del centre, enquestes, entrevistes a alumnes o professors o altres empleats de l’institut. Però també els alumnes proposen altres articles en un “consell de redacció”: reportatges o entrevistes fora del centre o altres temes.

A continuació teniu l’enllaç del número 50:

Revista número 50

.