PROJECTE DE FÍSICA I QUÍMICA: COM PODEM SEPARAR MESCLES? – Implementació i Avaluació

Aquest projecte es va dur a terme durant 3 sessions amb els quatre grups de 2n ESO a la classe d’hora partida:

1. A la primera sessió es va desenvolupar la part experimental al laboratori, van treure fotos de tots els passos i van anotar totes les explicacions dels mateixos al diari de laboratori.
  2. Van començar a elaborar el power point amb les fotos i les explicacions del diari de laboratori seguint les instruccions del Moodle. Finalment van fer les qüestions finals i conclusions. La resta l’havien d’acabar a casa, i lliurar-lo al Moodle.
  3. Exposició oral a classe a la resta de companys.

L’avaluació d’aquest projecte consta de tres parts:

1. Treball desenvolupat al laboratori, on s’avalua el seu treball correcte seguint les instruccions, manipulació correcte del material i neteja, presa de dades ( fotos i explicacions), treball coordinat amb la resta de companys i ordre.
  2. PowerPoint elaborat, on s’avalua que contingui tots els apartats indicats, explicacions i passos del procediment, resultats, i conclusions. Correcte ús del llenguatge i expressions, i qualitat de les diapositives amb intercalació d’imatges i explicacions. Es fa una avaluació com a grup
  3. Exposició oral, on s’avalua la seva correcta utilització del llenguatge, capacitat de comunicació, domini del tema i coordinació amb la resta. Cal dir que cada membre exposa una part.

Després de fer totes les exposicions, vaig demanar als alumnes la seva opinió de tot el projecte. Els alumnes estaven molt motivats, ho van valorar molt positivament, i van reconèixer que van aprendre molt, tot i què, el que més els va costar va ser saber planificar-se i organitzar-se com a grup, i repartir-se les tasques.

A continuació us deixo un Powerpoint de mostra d’un parell del grups.

Extracció de la Clorofil·la

Extracció de la Clorofil·la 2