A través de quins instruments o dinàmiques podem avaluar els aprenentages? Com tenim evidències del recorregut (procés, producte final), fent servir diferents alfabetismes?

En el moment d’iniciar l’experiment proposem als alumnes que facin les seves hipòtesis, per tant comencem fent una avaluació inicial sobre quin és el seu punt de partida.

AVALUACIÓ INICIAL

Un cop acabat l’experiment , els varem fer escriure a la llibreta el repte, per tenir-ne un recull escrit, per descartar hipòtesis i com avaluació final.

LLIBRETA

En un segon experiment , els alumnes havien de fer també les seves hipòtesis, contrastar-les a partir de recerca d’informació i finalment escriure a un expert explicant-li els passos seguits, les hipòtesis i conclusions estretes, per finalment consultar-li els dubtes als quals no havien trobat  resposta. Això ens serveix com avaluació final d’aquest segon experiment.

Com a avaluació contínua , un cop treballats els estats de la matèria a partir d’un nou experiment tanquem  l’activitat amb una xarxa de relacions de les paraules i idees clau.

Els mestres hem anat documentant tot el projecte en un powerpoint, el qual anem ensenyant  als alumnes i ells ens fan propostes de millora, indicacions i observacions . Per tant , es tracta de nou d’una forma d’avaluar el seu grau de comprensió del que han anat fent durant el projecte.

FINAL PROJECTE

L’avaluació final del projecte va consistir en un nou experiment, similar al repte del primer dia, per tal que puguin posar en pràctica tot el que han anat aprenent .

PROPOSTA FINAL PROJECTE