PROJECTE: PREVENCIÓ DE RESIDUS – Ciències Socials

A la classe de ciències socials els alumnes van fer dues sessions on es van assenyalar les problemàtiques que genera l’acumulació de residus a nivell mundial, i com afecta això al medi ambient. Es va posar èmfasis que la incidència humana com el factor determinant alhora de generar residus.

Es va reflexionar amb aspectes com la producció de bens, el comportament quotidià de la ciutadania o el consum i la vida útil dels productes que es compren.

També es van donar a conèixer estratègies per reduir el numero de deixalles socialment acumulades mitjançant accions sostenibles. Es van mostrar tasques en aquest sentit dutes a terme pels diversos col·lectius, iniciatives particulars i ciutadanes. Posteriorment es va fer un debat on els alumnes van parlar de com gestionaven els residus tant a les seves cases com a l’institut.

Finalment en una tercera sessió els alumnes van fer una recollida de brossa al pati equipats amb guants de làtex que després van separar i reciclar. Els alumnes van identificar la brossa i van prendre consciència de la magnitud del numero de residus que es generaven dia a dia. De nou van debatre la temàtica tot fent autocrítica i buscant diferents solucions.