PROJECTE TIL: BENVINGUTS AL MARIANAO – Descripció del Projecte

Aquest és el segon curs que portem a terme aquest projecte amb l’alumnat de primer d’ESO, hi ha hagut alguns canvis respecte a l’organització i preparació del projecte per intentar millorar-lo.

A continuació, Roser Saperas, una de les professores del grup impulsor de la Xarxa de Competències que ha participat en el projecte, ens farà una descripció del mateix.

Descripció del projecte:

El projecte Benvinguts al Marianao es va dur a terme durant el segon i tercer trimestre a tots els cursos de 1er d’ESO a les classes de català, castellà i anglès. Benvinguts al Marianao és un projecte TIL, (tractament integrat de llengües) on els alumnes havien de preparar una presentació de l’escola i cada una de les parts era en una llengua diferent: català, castellà o anglès. Al final, tots els alumnes feien les seves exposicions i la millor de cada classe es farà servir per presentar l’institut als alumnes de 6è de diferents centres que venen a veure el centre el dia de portes obertes.

Planificació:

Aquest projecte es planeja juntament amb tots els professors de 1r d’ESO de les assignatures de català, castellà i anglès i amb un professor extra que és el que cap del projecte LIC de 1r d’ESO. El projecte sorgeix de la necessitat de fer activitats transversals de tractament de llengües ja que actualment, moltes de les competències i els continguts claus de llengua catalana, castellana i anglesa són compartits o transversals a totes les llengües.

La planificació del projecte es fa ja des de principi de curs. Els professors de llengües es troben una vegada a la setmana per a preparar primer les parts de les que consta el projecte i la presentació, després per a planificar cada una de les sessions, preparar el material i finalment per decidir quan es durà a terme, ja que el projecte es treballa simultàniament a les tres llengües però cada professor el treballa a la seva hora lectiva.

S’elabora un document on es descriuen les tasques de cada departament didàctic, la temporització i l’avaluació.

Aquí teniu la planificació per la matèria d’anglès:

Planificació anglès