Tenim el projecte!!

PROJECTE “ELS TRESORS DE LA VALL: GEOCERCA’LS!”

LÍNIES BÀSIQUES

Curs: 1 ESO

Durada: 5 dies. De l’11 al 15 d’abril

Objectiu principal: Descoberta de l’entorn social i natural de la Vall de Llémena a través de la gent dels pobles de la vall (memòria popular).

IMG_0725Objectius secundaris

  • Descoberta del Geocaching
  • Documentació de la maqueta de l’entorn de la Vall de Llémena que hi ha a la biblioteca
  • Implementació d’una solució TIC que permeti la consulta de al informació a partir de la maqueta.
  • Treball en equip, organització i planificació de la feina i repartiment de les tasques

Resultat final:

  • Informació digital consultable a partir de la maqueta creada pels alumnes alumnes
  • Documentació en paper de consulta a la biblioteca

Avaluació:

  • Graella d’avaluació diària
  • Valoració del resultat final
  • Avaluació de l’exposició oral
  • Coavaluació dins del grup

Contingut del treball:

Es tracta de fer, entre tots els alumnes de primer, un blog o una altra solució TIC on s’hi exposin indrets de l’entorn que destaquen pel seu valor social o natural i que es puguin situar a la maqueta. Per exemple: un arbre important perquè és molt antic o perquè té alguna característica especial, un bosc on s’explica que hi havia bandolers, la llegenda d’una cova, una gorga del riu i l’estudi de les seves espècies, etc. Per poder fer aquest estudi, hauran d’agrupar-se segons el lloc on viuen i preguntar a les famílies o a la gent del poble sobre els punts d’interès del seu entorn més proper. També poden demanar ajuda a biòlegs o historiadors de la zona, gent del teixit associatiu del poble, biblioteca, ajuntament…

Un cop determinats els punts d’interès, se situaran a la maqueta i es repartiran entre els grups per tal que en busquin la informació a partir de la memòria popular i la recullin en format multimèdia. Aquesta informació s’haurà d’associar a la maqueta de manera que es pugui establir una connexió que permeti consultar-la.

Cada grup hauràs de realitzar una exposició una exposició oral sobre els llocs documentats que, si es pot,  i es farà in situ.

Per altra banda, aprendran a trobar les coordenades del lloc i a fer un codi QR que enllaci amb l’entrada del blog. Relacionant la descoberta de l’entorn i les coordenades, es farà una introducció als alumnes del Geocaching i es posarà un “tresor” a algun dels llocs estudiats.

1r dia: Introducció

Exposem la idea als alumnes.

Els posem en petits grups. Cal que decideixin què voldran estudiar i que es reparteixin la feina.

Es baixarà a veure la maqueta i un expert podria explicar-los com es fa una maqueta.

2n dia: Geocaching

Se’ls explica el sistema de coordenades (si no s’ha fet anteriorment).

Es farà venir a un expert en Geocaching (Quim Roca) i se’ls proposarà una descoberta a partir d’itineraris existents: Descobrim Sant Gregori 1 / Descobrim Sant Gregori 2

3r dia: Omplim el blog

Ja hauran tingut dues tardes per investigar i caldrà que elaborin la seva entrada al blog, que ha d’incloure les coordenades del lloc.

També cal elaborar el codi QR corresponent.

4rt dia: Preparem l’exposició oral

Acabar el blog i preparar l’exposició oral, que serà in situ. Aquesta EO hauria de tenir alguna representació, dramatització, etc.

5è dia: Anem als indrets

Anem als indrets que han escollit els alumnes i allà ens fan l’exposició oral.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *