IMPLEMENTACIÓ
Per la pregunta inicial : “Com dissenyem la festa final de curs?” hi ha múltiples respostes, ja que els alumnes són lliures de triar les diferents activitats.
Gràcies a les tauletes que tenim a l’escola, als debats fets en grup, les aportacions dels diferents mestres i diferents familiars que han treballat en el projecte han pogut obtenir la informació necessària.
Els alumnes planifiquen les activitats a partir de les seves pròpies experiències.
En primer lloc, durant el debat els alumnes van arribar a la conclusió que havien de fer una gimcana formada per diferents activitats.
I havien de relacionar la quantitat d’alumnes del centre en diferents activitats, de manera que es repartissin de manera proporcional els alumnes en les diferents activitats.
A través d’una sèrie d’operacions matemàtiques van arribar a la conclusió que el número total d’alumnes (225) s’havia de repartir en 12 grups de 18 alumnes, aproximadament, i com la gimcana ha de durar dues hores, han de canviar cada 10 minuts de prova.
A continuació, van haver de repartir les 12 proves, dins l’espai del centre on es portarà a terme la gimcana, tot prenent mesures i distribuint geomètricament l’espai, calculant àrees…
Un altre transferència a l’àmbit matemàtic, es va donar en el moment de realitzar diferents pressupostos relacionats amb les proves de la gimcana.
En un altre moment, van haver de posar-se en contacte amb diferents entitats, per tal de portar a terme algunes de les activitats: van contactar amb l’ajuntament per demanar permisos i materials, també van contractar una empresa d’actors per fer un túnel del terror, van llogar un inflable, etc. A més, van haver de fer diferents e-mails, per comunicar diferents informacions a les famílies.
Dins de l’àmbit de les competències transversals, d’aprendre a aprendre, iniciativa i autonomia d’emprenedoria i competència digital s’han realitzat activitats com la paradeta de berenars per recaptar diners per comprar diferents materials per la gimcana, amb productes elaborats per ells mateixos amb ajuda de les famílies.
Tot això, s’ha portat a terme amb els alumnes organitzats en diferents equips, on havien de treballar de manera cooperativa.
Dins de la competència digital han fet servir diferents recursos i suports, com ordinadors, tauletes… fent servir els seus comptes de correu, etc. Tant per la recerca d’informació, comunicació…