AGRUPACIÓ DELS ALUMNES (EQUIPS COOPERATIUS, ASSIGNACIÓ DE ROLS)
Els alumnes han estat agrupats en equips cooperatius heterogenis de quatre o cinc persones, els quals han estat proposats per les professores del projecte. A tots els nens i nenes se’ls ha assignat un rol.
Com que al llarg del projecte es treballen tots els elements que intervenen en l’organització d’una obra de teatre, cada alumne assumirà les responsabilitats pròpies dels principals oficis del teatre:
Director/a: supervisa que les tasques es van realitzant segons el calendari previst. Es posa en contacte amb les professores o amb altres directors quan el seu grup té algun dubte. Promotor/a: s’encarrega de la promoció de l’espectacle. Escenògraf/a: comprova que tots els elements que configuren l’escenografia s’estan dissenyant. Caracteritzador/a: s’ocupa del vestuari dels personatges i de tots aquells elements que han de servir per caracteritzar-los. Tècnic/a de so: tria els efectes sonors i les peces musicals que s’empraran en l’obra.
DOCÈNCIA COMPARTIDA
En el disseny i implementació del projecte han intervingut les professores Núria Gutiérrez (llengua catalana), Bibiana Roig (música) i Alba Miñana (educació visual i plàstica). Totes tres han treballat conjuntament per tal de realitzar un projecte de l’àmbit artístic. Per bé que la majoria de les sessions s’han fet conjuntament a la mateixa aula, en alguns moments s’ha desdoblat el grup a fi i efecte de realitzar activitats concretes.
PROPOSTA D’ACTIVITATS
Al llarg de les setmanes que dura el projecte, l’alumnat duu a terme diverses activitats:
- Lectura i adaptació d’un text teatral.
- Visionat de vídeos.
- Cerca de recursos digitals.
- Disseny i confecció de decorats.
- Selecció d’efectes sonors i musicals.
- Dinàmiques d’expressió corporal.
- Interpretació de peces musicals.
Per bé que els nens i nenes poden organitzar-se el temps com vulguin per anar realitzant les diferents activitats d’aula, tenen un seguit d’activitats prefixades. És per això que el primer dia se’ls entrega un calendari on poden veure quines activitats s’han previst i on poden trobar una proposta de programació que els pot servir de guia per planificar el treball.