METODOLOGIA PROJECTE PER QUÈ EL SOL NO ES VEU A LA NIT?

Durant tot el projecte es va  treballar amb 6 grups cooperatius de 4 nens cadascú,  aquests grups els van establir els mestres tutors per poder fer grups equitatius de treball.

En cada grup es van establir uns càrrecs (coordinador, secretari, portaveu i supervisor).

Cada dia partien de la pregunta del dia anterior i posaven la informació en comú, que desprès exposaven a la resta de la classe.

ACTIVITATS
FASE INICIAL DEL PROJECTE
 

Després de visionar el vídeo, vam tenir una conversa a on van sorgir moltes preguntes i qüestions a resoldre.

A partir d’aquí es van endur una pregunta molt general per iniciar la investigació.

Què hi ha al Sistema Solar?

 

DESENVOLUPAMENT
 

Cada dia anaven sorgint noves preguntes per resoldre com ara:

Com és va formar el Sistema Solar?

Què és el Bing Bang?

Per què a la Lluna no toquen al terra al caminar?

Què són  les estrelles?

Perquè veien la Lluna amb  formes diferents?

 

En el treball en grup per respondre a la pregunta utilitzaven llibres, tablets, material i informació de casa.

Desprès de tres sessions van repartir la feina entre els sis grups i cada grup aportava i treballava diferents informacions.

 

Vam elaborar una graella de doble entrada  en les columnes hi havien  els noms dels planetes i  en les files algunes de les  característiques de cada planeta, com ara la distància al Sol, la mida, el color, els satel·lits…

Aquesta graella va permetre centrar la recerca d’ informació especialment en algun dels grups que els costava treballar de manera més ser autònoma, alhora que els va motivar molt. Al final de la sessió exposaven a la resta de companys les conclusions i s’anotava a la graella les noves dades.

 

Al mateix temps vam fer un mapa conceptual que s’anava ampliant cada dia  amb les noves informacions.

 

 

Per entendre el moviment de rotació i translació, primer ho van representar els nens de manera vivencial i desprès vam construir un mòbil del Sol, la Terra i la Lluna. De manera espontànea alguns dels alumnes van fer maquetes representant aquests moviments.

 

Per concloure les sessions  visionaven un vídeo en relació al tema  treballat i després es plantejaven les noves qüestions a investigar.

 

 

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *