Gestió de l’aula i metodologia
Per realitzar el nostre projecte utilitzarem diferents agrupaments, així treballarem en grup-classe, en petit grup (desdoblaments o racons) i de manera individual.
Per cercar la informació amb l’ajuda de les famílies vam organitzar els nens i nenes en grups. Aprofitant aquests grups vam guiar la cerca de les famílies establint quatre aspecte que treballarem mitjançant el projecte:
- Viuen animals al circ?
- Com s’instal·la una carpa de circ?
- Quins espectacles hi ha al circ?
- On viu la gent del circ? I com?
Cada vegada que iniciàvem el treball d’algun dels aspectes, els nens i nenes que havien cercat la informació feien una petita explicació als seus companys i companyes. Fent així d’experts en el tema.
Aquestes preguntes han guiat el projecte, els continguts realitzats i les activitats realitzades.
Hem treballat totes les àrees del currículum mitjançant el treball del projecte. Així hem fet diferents activitats, estratègies i recursos que cobreixen la majoria dels aspectes del currículum d’Educació Infantil.
El projecte es farà públic mitjançant la pàgina web del centre o anirem penjant les activitats més significatives del projecte. També el producte final del projecte serà una representació davant dels pares.
Treball en equip dels docents
L’equip d’educació infantil es trobarà una vegada a la setmana per anar coordinant el projecte.
Abans d’iniciar el projecte realitzaran la programació d’aquest mitjançant una graella de programació on es trobaran els objectius, criteris d’avaluació, capacitats, continguts i mesures atenció diversitat (reforç i ampliació).
Per documentar el projecte cadascuna de les tutores realitzarà fotografies, vídeos, etc. L’encarregat de l’equip d’infantil serà que les pengi a la web del centre explicant les activitats més significatives.
En acabar el projecte es realitzarà una sessió de treball de l’equip de cicle per valorar el projecte, quins aspectes es poden millorar, quins han sortit bé, etc. També valorarem si s’han assolit els objectius proposats i si cal replantejar-los.