Ens hem estat reunint una hora a la setmana durant tot el curs per, d’una banda, compartir l’experiència i aprenentatges adquirits en una formació de treball per projectes feta al centre i, d’una altra banda, iniciar i elaborar un projecte per implementar al nivell de segon, o bé aquest curs o bé al curs vinent.
El projecte que hem creat té el punt d’inici en una de les sessions formatives de treballs per projectes. En aquesta sessió ens vam decidir pel tema que treballaríem. Com que a segon d’ESO es fa el crèdit de síntesi sobre el mar, hem volgut lligar aquest tema amb el nostre projecte, creant un marc més ampli, en què puguem entendre què és el canvi climàtic i com aquest té incidència en l’ecosistema marí. Perquè el tema tingués un interès immediat en l’alumnat, hem volgut concretar la problemàtica en el litoral on vivim, el delta de Llobregat. A més a més, pensem que aquest tema ens permet treballar des de diferents disciplines, cosa que el fa atractiu per a un projecte d’aquestes característiques.
Hem pensat que el projecte es podria desenvolupar en una setmana, en un total aproximat de 22 hores, tot i que aquesta apreciació horària pot tenir una certa flexibilitat, pel que fa a l’organització de l’alumnat a l’hora de distribuir les diverses activitats.
Pel que fa a l’alumnat, hem distribuït els alumnes en petits grups heterogenis de cinc alumnes. El que volem és que, dins de cada grup, cadascú agafi una responsabilitat i es puguin organitzar de manera tan autònoma com sigui possible.