Planificació del projecte “Triviprat”

Justificació del tema

Enguany a l’institut Baldiri Guilera ens hem proposat començar a posar en pràctica un  treball per projectes, i ho hem fet aprofitant la setmana del crèdit de síntesi. Durant aquesta setmana s’han desenvolupat tot una sèrie d’activitats d’ensenyament-aprenentatge amb l’objectiu de comprovar l’assoliment de diferents aspectes establerts en les diverses àrees curriculars.

A primer d’ESO s’ha escollit fer un Trivial especial, perquè es tracta d’un joc sobre el Prat de Llobregat. Per aquest motiu diem que els alumnes han realitzat com a producte final un “Triviprat”.

Objectius d’aprenentatge

Un dels objectius principals d’aquest treball per projectes és que el nostre alumnat s’empoderi del seu procés d’ensenyament-aprenentatge i s’impliqui en el coneixement de la seva vila,  tot aprofundint en les seves pròpies arrels alhora que elaboren un joc amb el qual poden interactuar i esdevenir protagonistes del seu disseny, desenvolupament i avaluació

Altres objectius són:

L’alumnat ha de ser capaç de:

-Interpretar correctament les orientacions del professorat.

-Mostrar les seves habilitats per confeccionar el joc.

-Coordinar amb bon criteri la planificació de les activitats.

-Mostrar la seva capacitat de moure’s amb diferents eines o recursos informàtics

-Desenvolupar una recerca autònoma de la informació

-Fomentar la participació de tots els membres del grup de treball.

-Col.laborar en el treball d’equip.

-Coordinar el seu treball amb el dels altres companys i respectar les aportacions alienes.

-Analitzar el resultat del seu treball fent un procés d’autoavaluació.

-Presentar el producte final del seu treball tot defensant-ne i i valorant-ne les seves virtuts.

Precisament el treball per projectes es planteja des d’un punt de vista transversal perquè tots el àmbits d’estudi són imprescindibles per assolir un bon resultat i resoldre la tasca proposada o proposta de feina a desenvolupar. En el nostre cas es vol reforçar el treball en equip i treballar les competències relacionades amb aquest aspecte, d’entre d’altres. En definitiva, les activitats coordinades de totes les matèries constitueixen el modus operandi d’aquest tipus de projectes, en general, i sobretot del nostre, en particular.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *