Planificació

PLANIFICACIÓ DEL PROJECTE DE 6È

XARXA DE COMPETÈNCIES BÀSIQUES

PROJECTE GRUPS D’ALUMNES TEMA/ ÀREES IMPLICADES DOCENTS IMPLICATS TEMPORALITZACIÓ
FESTA DE FI DE CURS DE 6è 26 ALUMNES DE 6è Planificar la festa de curs de manera transversal Tots els mestres que intervenen a 6è Un mes

Seguint l’horari dels alumnes de 6è, els mestres ajudaran a desenvolupar parts del projecte gradualment. Es realitzarà una coordinació setmanal de tots els mestres implicats en el procés per parlar de les aportacions dels alumnes. Els mestres s’adaptaran a les demandes del projecte, independentment de les àrees que en aquell moment s’estigui treballant.

FASE INICIAL
1 A través d’una conversa a l’aula, la mestra s’adona de què els alumnes tenen molt d’interès per a la festa de fi curs de l’escola. Com és una festa estàtica, que fa anys que es fa de la mateixa manera, la mestra proposa als alumnes el repte de què siguin ells els que organitzin la festa de fi de curs.

El producte final serà gaudir i fer gaudir a la resta de l’alumnat de l’escola de la festa de fi de curs, que serà organitzada i dissenyada pels mateixos alumnes de sisè.

2 En assemblea els alumnes reflexionen sobre com estava organitzada i quina estructura seguia la festa  de fi de curs dels anys anteriors. A mesura que van sorgint les idees, les van apuntant a la pissarra.  (També els alumnes poden decidir preguntar a altres mestres, als membres de la coordinació de festes, , a l’equip directiu del centre… quina era l’estructura que seguia la festa els anys anteriors).

 

3 A partir d’aquí, els alumnes de manera consensuada, escullen quina part de la festa volen canviar i quina és l’estructura que volen seguir per a la festa.
Decideixen deixar la primera part de la festa igual, canviaran la segona part que sempre havia estat una gimcana elaborada per la mestra d’educació física. Mitjançant l’intercanvi d’opinions i d’idees decideixen elaborar ells mateixos aquesta gimcana.

Els alumnes aporten propostes que s’apunten a la pissarra i es troben amb activitats variades que agraden a la majoria dels alumnes, per això resulta difícil escollir-ne alguna. Finalment, sorgeix una idea que agrada a tots els alumnes, la gimcana pot estar orientada en les quatre estacions de l’any ja que ells les viuen dins de l’escola. Dins d’aquestes estacions tenen cabuda totes les activitats que s’havien proposat anteriorment:

§  Estiu: activitats d’aigua.

§  Nadal: activitats relacionades amb la tradició d’aquesta festa.

§  Primavera: Festival del colors, proves relacionades amb flors…

§  Tardor: laberint del terror…

 

Els alumnes s’agrupen en 4 grups cooperatius de sis o set alumnes, depenent de l’estació que vulguin treballar. Els alumnes s’organitzen i gestionen ells mateixos els conflictes que poden sortir amb la creació dels equips de treball.

 

3 Creació d’un mural dinàmic a la paret de l’aula. En ell posarem el títol del nostre projecte i consensuarem els objectius d’aprenentatge, guiats pel mestre:

 

  • Planificar una festa amb èxit.
  • Organitzar de manera adequada les tasques per poder desenvolupar el projecte.
  • Distribuir els espais adients per a cada estació de l’any.
  • Aprendre a treballar cooperativament.
  • Comunicar informació a través de diferents mitjans i en diferents llengües.
  • Prendre consciència del propi aprenentatge.
  • Realitzar els càlculs necessaris per portar a terme el projecte.

 

Seguidament, establirem els acords sobre l’avaluació i reflexionarem sobre com serà aquesta: reflexions individuals, rúbriques, coavaluació…

–          Rúbrica de treball en equip: Com ha funcionat el nostre equip? (ha de millorar, bé o molt bé)

§ Cadascú ha realitzat les tasques que li pertocaven?

§ Tots hem aprés sobre el mètode de treball cooperatiu?

§ Hem utilitzat el temps adequadament?

§ Ens hem ajudat mútuament?

§ Hem assolit els objectius de l’equip?

§ Què és el que hem fet especialment bé?

§ Què hem de millorar?

 

–          Autoavaluació i coavaluació de la presentació de les activitats a la resta d’equips:

§ Pronunciació

§ Volum

§ Postura

§ Contingut

§ Documentació

§ seqüenciació

 

–          Reflexions individuals sobre allò que hem aprés al llarg del projecte.

 

–          Finalment, per tal de recollir i organitzar tot el material que s’anirà realitzant durant el projecte, es decideix crear la carpeta de l’alumne. Consisteix en doblegar una cartolina A3 per la meitat i decorar-la. Dins seus es posaran tots aquells papers, rúbriques, reflexions,  informacions importants… que es vagin realitzant duran el procés.

 

Per tant, en l’avaluació es tindrà en compte:

–          Carpeta d’aprenentatge

–          Treball en equip (rubrica)

–          Participació individual de l’alumne dins del grup (rubrica)

–          Producte final

–          La presentació i expressió oral que fan de les activitats.

–          Cartell

 

 

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *