El leit motiv del projecte es centra en l’obra artística de Kandisky i partim de la següent pregunta-guia per engrescar els alumnes: Què hi ha a la capsa?
La pregunta té relació directa amb el tema, donat que dins la capsa hi hauran objectes o obres relacionades amb el nostre pintor.
Els interessos dels infants els tindrem en compte durant tot el procés d’ aprenentatge. Encara que nosaltres hem escollit el tema, es tractarà d’una manera oberta per tal de donar cabuda als interessos dels alumnes i poder encabir les seves propostes i iniciatives.
Partim de la creació d’una expectativa en el moment que mostrem la capsa però no diem què hi ha a dins i deixem que siguin els nens els que facin hipòtesis.
Tot aquest procés partirà de les inquietuds dels infants i traspassarà l’aula involucrant a tota la comunitat educativa escolar (alumnes, mestres, pares, educadors…). Alhora la idea és aconseguir que el projecte surti fora de l’àmbit escolar per compartir el nostre procés amb el municipi.
Gestionem l’inici del projecte amb la capsa sorpresa i anirem detectant les idees prèvies amb la conversa tot descobrint els objectes que hi ha a dins i veient quines relacions fan amb aquests objectes, per exemple : pinzells, pintura, obra d’art, foto artista, cavallet…
Compartirem el procés d’aprenentatge amb els pares i altres mestres, ja sigui amb grups interactius de pares o alumnes d’altres aules.
Compartirem tot el que farem i aprendrem amb documentació ja sigui física (penjada a les aules i fora) i digital (amb el blog d’escola).
Avaluarem el procés d’aprenentatge tot escollint unes dades per avaluar que quedaran registrades a unes rúbriques. Depenent de l’activitat les rúbriques tindran uns ítems o altres i uns indicadors d’avaluació.