Què pensen els alumnes sobre el projecte “Consum responsable, sostenible, ètic i local”

Després d’haver fet el treball, els nois i noies de tercer d’ESO han valorat el projecte que han dut a terme. A continuació es recullen les valoracions que n’han fet, a partir dels diversos aspectes que n’han destacat.

Projecte elaborat en equips cooperatius. En general afirmen que els ha agradat treballar en grups, cosa que no fan habitualment. Consideren que treballar d’aquesta forma els ha permès compartir idees, repartir-se tasques i fer front a les dificultats que han anat sorgint. Ara bé, admeten que no tots els membres del equips s’han compromès a realitzar les tasques assignades.

Projecte global i no parcel·lat. L’aspecte que tots els alumnes han valorat molt positivament ha estat justament que el projecte que han fet enguany  ha estat molt diferent del que havien fet altres cursos. Els ha agradat la idea d’elaborar un producte final a partir d’un tema general. A més han destacat l’encert que els haguem fet una proposta de treball obert, és a dir, que els haguem donat llibertat a l’hora de triar com volien presentar el seu projecte final.

Projecte que respecta els diversos ritmes d’aprenentatge dels alumnes. Molts nois i noies han manifestat que aquest projecte ha tingut molt en compte la diversitat de  l’aula. A diferència d’altres anys, han tingut la sensació que tothom, des dels alumnes amb més dificultats als alumnes amb més capacitat d’aprenentatge, ha pogut aportar les seves idees i col·laborar en l’elaboració del projecte. Estan convençuts que cap alumne ha tingut greus dificultats a l’hora de fer el projecte.  En part, el fet que no hagi estat un treball tan teòric com els que havien fet en altres ocasions també ha afavorit que tots els nois i noies s’hagin sentit més segurs a l’hora de fer el treball.

Lliurament d’un únic projecte final. Els nois i noies de tercer estan convençuts que si es fa un treball en grup el més encertat és entregar un sol projecte elaborat entre tots.  És per aquest motiu que han valorat molt positivament el fet que aquest curs no els haguem demanat d’entregar un treball individual, cosa que sí s’havia fet en cursos anteriors.

Participació en tallers i en diverses activitats. El taller sobre consum responsable que van fer el primer dia ha estat una de les activitats més ben valorades pels alumnes, ja que els va proporcionar molta informació útil per fer el treball. D’altra banda, el visionat del documental ha estat considerada com una de les activitats més feixugues. Per bé que admeten que van aprendre moltes coses que no sabien, els va resultar una mica complicat i alhora avorrit haver de contestar per escrit totes les preguntes que se’ls van proposar. Per últim, la majoria dels alumnes han manifestat força entusiasme per l’activitat que consistia a elaborar un cub de diverses cares amb informació sobre el consum responsable.

Presentació del projecte davant de companys i professors. Mentre que en altres cursos el treball de síntesi es presentava només davant un tribunal de dos professors, enguany  tots els nois i noies també han assistit a la presentació del seus companys i companyes. La veritat és que, tot i que hi ha alumnes que han afirmat que això els ha costat, en general aquest canvi ha estat molt ben rebut. Molts d’ells s’han sentit més segurs i amb ganes de fer-ho bé (“quedar bé davant els amics i amigues és important”).

Temporització de les activitats. Malgrat que el temps de què han diposat ha estat suficient per desenvolupar el projecte, alguns grups ens han dit que els ha faltat un mica de temps per acabar de fer el treball. D’altra banda, per bé que el fet de disposar de moltes hores seguides facilita l’elaboració del treball, bastants alumnes han manifestat que en algun moment s’han sentit una mica atabalats pel fet de passar tantes hores dins l’aula.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *