Tal com ja hem dit en la presentació del projecte, els nois i noies de tercer d’ESO han treballat en grups per tal de confeccionar una campanya publicitària sobre el consum responsable, sostenible, ètic i local. Al llarg de quatre dies han buscat informació, han mirat documentals i vídeos diversos, han debatut, han aportat idees i han fet propostes alternatives al consum irresponsable. Alguns grups, fins i tot, han inventat peces de vestir o dispositius electrònics respectuosos amb el medi ambient.
Cada grup ha triat com a mínim tres formats publicitaris diferents per tal de dur a terme la seva companya publicitària. Així, doncs, han elaborat espots publicitaris, àudios, entrevistes promocionals, cartells, tríptics, fulletons informatius i, fins i tot, objectes diversos que els han permès donar força a la seva campanya. En cadascuna de les tres presentacions publicitàries han hagut d’emprar una llengua diferent (català, castellà i anglès). Per tant, s’ha considerat imprescindible que utilitzin indistintament català, castellà i anglès.
A més a més, tots els grups han col·laborat en l’elaboració d’un projecte col·lectiu: un cub del consum responsable. De fet, quan vam plantejar el projecte vam considerar que una bona manera de promocionar i de donar a conèixer el seu treball a tothom seria mitjançant una gran plataforma expositiva interactiva, que podia anar canviant cada cert temps ja que permetria exposar imatges diferents. De forma divertida, doncs, els nois i noies han confeccionat trencaclosques gegants en forma de cub. Cada grup classe ha realitzat un cub de sis cares, cadascuna de les quals ha estat dissenyada per un dels equips.