Planificació Projecte Fem un circ a l’escola

Volíem treballar el tema del circ amb els nens i nenes d’Educació Infantil. Per introduir el tema es va realitzar una sortida durant el segon trimestre a una casa de colònies que estava ambientada en el circ.

IMG_20170310_122413

La línia conductora del projecte és el funcionament del circ i els professionals que hi treballen.

Tot i que el tema ho hem proposat els mestres considerem que el tema del circ és molt atraient als nens i nenes i d’aquesta manera ha estat fàcil introduir-lo després de la sortida. A més els noms de les classes d’aquest curs estan relacionades amb el projecte.

El projecte s’està realitzant durant el mes de maig/juny. Cada curs està fent una sessió diària per treballar els continguts del projecte.

Sessió inicial:

Per iniciar el projecte ens va visitar a classe el pallasso “Pepote”. Aquest pallaso estava molt trist perquè el circ on treballava havia tancat i ell s’havia quedat sense feina. Així el Pepote va demanar ajuda als nens i nenes per poder muntar un circ a l’escola.IMG_20170502_153654

Com que tots els infants volien ajudar al Pepote els vam proposar la següent pregunta: Com podem fer un circ a l’escola?

Per poder guiar aquesta pregunta es van projectar a l’aula les imatges de la sortida que vam realitzar al circ. A partir d’aquestes imatges vam iniciar un debat per veure que sabien els nens i nenes sobre el circ.

Cadascuna de les mestres va anar recollint en una cartolina les idees principals que van dir els nens i nenes.

IMG_20170503_100219

Després els nens i nenes van fer un dibuix inicial sobre el circ per veure els seus coneixements respecte al tema.

Per iniciar el treball del projecte vam demanar ajuda a les famílies. Així havien de cercar informació o elements relacionats amb el circ amb els seus fills i filles.

Definició del producte final

El producte final del projecte serà una petita representació de circ que els nens i nenes faran per les famílies. També cada alumnes realitzarà una carpeta d’aprenentatge com a recull de totes les seves tasques.

A la representació cada alumne podrà realitzar el paper que més l’interessi o que tingui capacitat per realitzar.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *