Implementem el projecte “Baldiri, tot un món”

Desenvolupament del projecte

A) Previ a la setmana del Treball de Síntesi

• Es passa una enquesta a totes les classes d’ESO de l’institut al respecte del país
d’origen o de la família dels nois i noies i si s’escau de la regió d’Espanya d’on
provenen.

• Es fa el buidat de l’enquesta i es situen els diferents orígens en un mapamundi
gegant que s’ha situat al passadís de 2n ESO.

• Elaboració dels grups per part de les tutores.

• A hores de tutoria es presenta el Treball de síntesi (Baldiri: tot un món). S’expliquen quins són els objectius finals i es demana que cada grup decideixi
quin serà el rol de cada membre del grup, quin país o regió volen conèixer, quina
curiositat, aspecte cultural o costum els agradaria investigar i que triïn l’ordre de
preferència del taller que els agradaria fer.

• També a hores de tutoria i/o ètica es realitzaran activitats com ”L’equip d’en Manel”
per començar a treballar en grup.

• Es farà l’adjudicació del taller a cada grup per part de la coordinadora.

• Un cop decidits els països o les regions, es demana als alumnes que les setmanes
prèvies a la del treball de síntesi, facin una recollida d’informació general sobre
aquest país: poden fer una cerca per Internet i imprimir aquells documents que els
semblin més interessants. Aquests documents els hauran de portar la setmana del
Treball de síntesi per desenvolupar les diferents activitats que se’ls proposarà. El
professorat ha de vetllar per tal que tots els grups disposin de la informació sobre el
país triat, i si s’escau proporcionar-los-hi.

B) Durant la setmana del Treball de Síntesi

Primer dia: presentació del crèdit per part de les tutores.

Durant els matins de dilluns a dijous:

• A l’aula, realització de les diferents tasques. Recull de les conclusions i/o resultats
de cada tasca al Diari de bord.

• Si ho necessiten poden anar a fer consultes a l’aula d’informàtica.

• El dimecres s’ha programat el teatre. Dues classes hi van abans del pati i les altres
dues després.

• A les hores que els professors els vinguin a buscar, poden anar a fer el taller
assignat.

Al final del matí: mitja hora de posada en comú, autoavaluació i valoració de com ha anat el dia, planificació del dia següent.

C) Divendres, últim dia del Treball de Síntesi

Abans del pati es fan les exposicions orals dels treballs a l’aula davant dels altres grups. Un cop finalitzades, es duu a terme la preparació de la Fira de la diversitat, on s’exposaran els panells informatius de cada grup i es mostraran els treballs dels tallers (danses, teatre, cuina, esports i jocs).

WP_20170317_012

WP_20170317_014

WP_20170317_015

WP_20170317_001

WP_20170317_008

 

 

 

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *