Com i què treballem

El nostre projecte no tenia una pregunta inicial, ja que va sorgir a partir de la noticia, però ha anat sorgint diferents qüestions relacionades amb el tema que s’han anat contestant al llarg del procès.

La nova informació es relaciona amb els coneixements previs, a través de converses en gran i petit grup, llibres, internet…

La informació s’obtindrà de diferents fonts. en tot moment es dóna llibertat als alumnes per poder buscar on ells creguin (llibres, Internet, mestres…)

A partir dels coneixements previs, es va realitzar un mapa conceptual on es va poder visualitzar què es volia treballar. A partir d’aquí es van establir els objectius d’aprenentatge i els continguts a treballar.

Els alumnes en tot moment han estat partícips del seu propi aprenentatge, autorregulant-se, per tal de que fos el més significatiu possible. S’han realitzat diverses activitats, però sobretot s’ha intentat que fossin molt  properes a la seva realitat on han pogut comprovar i esbrinar allò que volien saber. Al ser activitats significatives per a ells han estat conscients d’allò que anaven aprenent, ja que s’ha construït entre tots.

Els alumnes documenten el seu propi procés de producció a través de treballs en petits grups i en gran grup, amb exposicions  orals, creant, manipulant, experimentant i construint.

El projecte el treballem de manera globalitzada i presentem el contingut de les diferents àrees d’una manera integrada i coherent. A medi natural hem treballat la part més teòrica dels volcans (com són, les seves parts…) així com una part més científica fent observacions de diferents roques, experiments… A medi Social hem treballat una part de geografia situant diferents volcans en un mapamundi. En matemàtiques hem estat fent un treball de numeració. A català hem treballat diferents tipologies textuals com per exemple el text científic, el text expositiu…

A l’inici del projecte ens fixem els objectius d’aprenentatge, les competències i els continguts però tot i això, no és un procés tancat sinó flexible, és a dir, el mestre/a incorporarà interessos, motivacions, iniciatives, inquietuds… dels alumnes. Per tant, la programació serà flexible i oberta a nous objectius d’aprenentatge, competències i continguts.

El mestre/a es mostra com a guia en tot el procés, ajudant en la seva gestió i en situacions de dificultat com per exemple, davant el dubte individual s’intenta resoldre en grup taula i d’aquí al grup classe i al mestre/a.

El projecte ha resultat molt motivador als alumnes, ha estat molt engrescats en aprendre i en fer les diferents activitats que s’han anant plantejant. El fet d’anar a unes convivències on veuríem volcans els ha resultat més engrescador i tenien moltes ganes d’aprendre coses sobre el tema.

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *