Tal i com es va acordar, es reuneixen els dos grups de 6è per parlar sobre el projecte a realitzar.
https://drive.google.com/a/xtec.cat/file/d/0B9k0FRov4G6RaVNvMkY5Nzd3MWc/view?usp=sharing
https://drive.google.com/a/xtec.cat/file/d/0B9k0FRov4G6RbEg2ZTdvZkVoekk/view?usp=sharing
Tot i que sorgeixen diferents propostes, finalment es decideix fer un “Mannequin Challenge” sobre els valors.
Els alumnes tenen clar el que volen treballar i transmetre i el “Mannequin Challenge” és un recurs força atractiu i motivador per ells.
A la pluja d’idees van sorgir molts valors a tractar dels quals els alumnes van escollir els següents:
- Racisme
- Igualtat entre rics i pobres
- Masclisme
- Stop bullying
- Valorar el que tenim
- Treball en equip
- Respecte
- Educació
Es parla de la possibilitat de treballar no només amb els seus companys de 6è, sinó amb la resta d’alumnes i comunitat educativa (mestres, conserge, monitores, etc)
Comencem a pensar com podem organitzar-nos de tal manera que puguem participar tots i que puguem representar tots els valors proposats.
Els alumnes es mostren força motivats envers el projecte.
En aquesta sessió les mestres reparteixen una fitxa inicial als alumnes on els pregunten:
-Què saben del “Mannequin Challenge”
-Què esperen del projecte”
Tots plegats acordem el títol del projecte “Tots som iguals, tots som diferents”
Els alumnes de 6è decideixen organitzar-se en 8 grups de 6 nens i nenes.
S’estableixen diferents càrrecs:
- 2 guionistes
- 1 encarregat de vestuari
- 1 encarregat d’escenari
- 1 encarregat del material
- 1 portaveu
Posteriorment s’organitzaran i faran una planificació de les tasques a realitzar.
Les tutores reparteixen una fitxa perquè puguin omplir els grups. La fitxa conté diferents aspectes:
-TÍTOL DE L’ESCENA
-OBJECTIU
-ARGUMENT
-ESPAI
-PARTICIPANTS
-MATERIAL
-VESTUARI
-MÚSICA
-REPARTIMENT DE TASQUES
Les tutores comenten l’evolució del guió preparat i les dificultats que es troben:
- Cada grup ja té la situació a representar.
- Gravació per part de les tutores de les situacions (han vist les dificultats: no es veuen bé les escenes, l’espai no és l’adient…)
- Necessiten més persones per gravar les diferents situacions. Alguns grups estan sols i la tutora no pot atendre’ls tots alhora.
- Es fa la repartició de grups i d’espais (pista, escala, patis petits, patis nens P5-Ci)
- Els nens tenen clar el que volen, que cada seqüència acabi amb un cartell.
- Canvi de lloc seqüència lavabos, aula per lavabos del gimnàs
- Part final del Mannequin Challenge estirats i anar-se’n aixecant els rètols “Tots som diferents, tots som iguals” (posteriorment s’ha modificat)
- En un primer moment, els alumnes van crear diferents pistes de música amb l’especialista però es van adonar que no eren adients per les imatges. Finalment van ser les tutores, per manca de temps, les que van donar a triar la música de les diferents escenes.
- Es planteja de quina manera poden implicar a la resta d’alumnes de l’escola. Es dóna la possibilitat de participar al projecte sortint a les gravacions i confeccionant el material necessari per portar-lo a terme:
* Fer rètols de les diferents escenes.
* Demanant material (vestuari)
FOTOS
https://drive.google.com/a/xtec.cat/file/d/0B9k0FRov4G6RZjVna1V5WlF5VnM/view?usp=sharing
https://drive.google.com/a/xtec.cat/file/d/0B9k0FRov4G6RWlMycWR3cWZ3S1k/view?usp=sharing
https://drive.google.com/a/xtec.cat/file/d/0B9k0FRov4G6Rb1kyYm9sZmhWbjg/view?usp=sharing
FITXA PREGUNTES INICIALS
https://drive.google.com/a/xtec.cat/file/d/0B9k0FRov4G6RV09iQ3dBRE1DNk0/view?usp=sharing
GRAELLA PLANIFICACIÓ
https://drive.google.com/a/xtec.cat/file/d/0B9k0FRov4G6RaHN3NUdmMjd5Z0k/view?usp=sharing