Com sabem, l’avaluació és un tema delicat que mou moltes coses.
Durant la realització d’aquest projecte hem combinat diferents pràctiques avaluatives.
D’una banda, tota la primera part del projecte -que es tractava d’una sèrie d’activitats pautades per donar els coneixements previs necessaris per a què l’alumnat pogués realitzar el producte final-, van ser tasques avaluades a classe. La majoria es corregien a l’aula i les professores registràvem la progressió del alumnes.
Un cop va començar el projecte, la dinàmica va canviar. Vam passar d’un aprenentatge basat en tasques definides a una producció més lliure. Sabien clarament els seus objectius: fer una maqueta de la part assignada del riu Nil, elaborar un diàleg que reproduís una escena de l’Antic Egipte i filmar-la. Vam proporcionar la rúbrica d’autoavaluació com a orientació d’allò que seria valorat.
Tot i així en molts casos no li van donar prou atenció a la rúbrica fins el mateix dia de la autoavaluació. Segurament aquest és un punt a millorar per a pròximes implementacions.
De la mateixa manera crec que caldria avaluacions prèvies de cadascun dels passos necessaris previs al producte final per regular, amb rigor, les produccions.
L’alumnat de 1rESO encara necessiten molta guia i tot i que la idea és fomentar la seva autonomia i creativitat, s’ha de trobar un equilibri perquè no els vingui massa gran quan no estan acostumats a treballar per projectes.