Metodologia del què hi ha dins de la capsa?

Les activitats seran tant individuals com en petits grups, gran grup, grups cooperatius, interactius…

En general els grups seran heterogenis però hi haurà moments en què els propis alumnes escolliran els grups (de manera autònoma i tot fonamentant l’autogestió). També es realitzarà alguna activitat a través de treball cooperatiu. Considerem important crear grups d’experts per tal d’aprofitar aquells alumnes que tenen més facilitat en l’àmbit artístic per tal de donar cabuda i importància dins del grup. Els alumnes s’autogestionaran sempre tenint el compte l’ajuda i les pautes de l’adult que els especificar els rols i les tasques a realitzar. Podem fer que els infants siguin conscients del pas del temps fent que observin el rellotge d’aula i gestionin l’activitat a fer. Hi hauran activitats guiades i d’altres que sorgiran de manera espontània dels interessos dels alumnes. Introduirem la recerca partint de la resolució d’algun dubte que vagi sorgint durant el procés. Depenent dels interessos dels infants el projecte podria derivar cap a uns altres interessos. S’estipularan moments fixes cada setmana per tal de poder compartir de manera verbals els nostres aprenentatges i poder-ho plasmar en el mapa conceptual dels coneixements. A partir del nostre mural sempre anirem recordant quines eren les preguntes inicials, si continuem interessats i si les hem resolt. Partint d’aquestes converses anirem reflexionant sobre els nostres avenços i prenent decisions a través de l’autoavaluació.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *