A partir d’aquí, donarem pas a l’inici del projecte, el qual estarà totalment assessorat, però no guiat.
Hem de tenir present que el projecte iniciat per l’alumnat pot no tenir res a veure amb el resultat final, ja que aquest depèn directament dels seus interessos i de la informació que vagin trobant.
Els espais que farem servir són l’aula, el pati, la biblioteca, el passadís i l’aula d’informàtica.
L’aula serà l’espai per intercanviar idees i coneixement. Tant la Biblioteca com l’aula d’informàtica seràn espais en els que l’alumnat haurà de fer la recerca d’informació per tal d’ampliar i revisar els seus coneixements.
El passadís serà l’espai en el que compartiran els resultats finals.
El mestre deixarà les tardes perquè els infants puguin tenir un temps de reflexió en grup, en el qual contrastin les seves idees amb la informació trobada, puguin prendre les decisions necessàries per tirar endavant el projecte.
També a les tardes, els nens i nenes tindran estones per fer preguntes al mestre sobre els seus interessos, i com poder avançar.
El projecte que volem dur a terme presenta una metodologia de treball en grups cooperatius.
La formació dels grups vindrà definida pels interessos dels infants, que determinaran la formació dels grups d’investigació.
Cada infant haurà d’assignar un rol dins del grup, per tal de fer tirar endavant el projecte.
El grup també haurà de planificar les tasques, els horaris i el calendari, amb els suport del tutor.
Per tal de tenir èxit en aquest projecte és necessari dissenyar amb temps l’exposició final (CosmoParc), la qual, és el fil conductor de tot el projecte.
Aquesta exposició-museu té la intenció de mostrar els coneixements adquirits per part de l’alumnat a tota la comunitat educativa del centre.
El projecte s’iniciarà en una sessió de tutoria, a partir d’una conversa grupal sobre aquells temes que els interessa i dels que voldrien ampliar el seu coneixement.