Farem grups heterogenis, que formarà la mestra. A cicle inicial és difícil que facin grups per treballar, ells només es guien per relacions d’amistat. Aquests grups els mantindrem tot el projecte, tot i que en certs moments farem activitats individuals o per parelles. Dins del grup ells mateixos es repartiran les tasques i els rols, tot i que la mestra farà de guia, i anirà reconduint les situacions que ho requereixin.
Les tasques seran obertes i variades, de tal manera que no hi hagi una única solució i que alhora cada alumne, en funció de les seves capacitats, gustos i motivacions, hi puguin participar.
El fil conductor serà el tema proposat pels mateixos alumnes, i l’anirem ramificant segons evolucionin els aprenentatges.
La recerca que farem serà força guiada i acotada, al ser alumnes de 2n de cicle inicial. Es farà a partir de la informació que ells portin (llibres, materials, etc) i d’internet.