Metodologia del projecte “Consum responsable, sostenible, ètic i local”

Agrupació dels alumnes (equips cooperatius, assignació de rols)

Els alumnes han estat agrupats en equips cooperatius de quatre o cinc persones. Els grups (heterogenis) han estat proposats pels tutors i han estat integrats per nois i noies a cadascun dels quals se’ls ha assignat un rol.

Portaveu: persona que es posa en contacte amb el professor o professora, o amb altres portaveus per tal de fer preguntes o aclarir dubtes.

Secretari: membre del grup que s’encarrega de prendre nota de les informacions. Ha d’omplir les graelles d’avaluació i completar diversos documents.

Coordinador de tasques: encarregat de comprovar que les tasques s’han distribuït bé i que s’estan duent a terme d’acord amb la planificació establerta. També s’ha d’encarregar de donar el torn de paraula dins el grup.

Tècnic de recerca: responsable de portar un telèfon mòbil o un ordinador per fer la recerca d’informació.

Foto 1

Docència compartida? Més d’un professor a l’aula?

Per a la realització dels horaris del professorat s’han tingut en compte els següents aspectes:

  • Pel que fa l’organització de centre, s’ha procurat que un mateix professor tingui hores només a un nivell (1r d’ESO, 2n d’ESO o 3r d’ESO), cosa que permet reduir el nombre de professors que participen en el seguiment dels alumnes durant la setmana.
  • S’ha procurat que els tutors i les tutores tinguin el màxim d’hores possibles amb el seu grup, per poder fer millor el seguiment de l’alumnat.
  • S’han assignat dues hores seguides d’un mateix professor a un mateix grup, sempre que el professor o professora hi ha estat d’acord i s’ha pogut fer. D’aquesta manera s’eviten interrupcions i estones que els alumnes queden sols a les aules. D’altra banda, el fet de disposar de més d’un professor a l’aula facilita l’atenció a l’alumnat i alhora facilita la tasca d’avaluar de manera competencial el treball realitzat pels nois i noies.

Proposta d’activitats i temporització

Durant la setmana dedicada al projecte, l’alumnat duu a terme diverses activitats:

  • Visionat de documentals.
  • Participació en tallers de conscienciació sobre consum responsable.
  • Filmació d’espots publicitaris.
  • Elaboració d’enquestes.
  • Disseny i confecció de tríptics i cartells publicitaris.
  • Confecció de guions previs a la gravació d’espots publicitaris.
  • Cerca d’informació.

Per bé que els alumnes poden organitzar-se el temps com volen per anar realitzant les diferents activitats d’aula, al llarg de la setmana tenen un seguit d’activitats prefixades. És per això que  el primer dia se’ls entrega un  horari on poden veure quines activitats s’han previst i on poden trobar una proposta de programació (tasques per dia i hora) que els pot servir de guia per organitzar-se.

Graella planificació

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *