Desenvolupament del projecte
Abans de començar el projecte
Una setmana abans de dur a terme el projecte, tots els alumnes de tercer han fet una avaluació inicial a partir de la qual s’han dut a terme algunes reflexions sobre el consum responsable, sostenible, ètic i local. Això ha estat possible gràcies a les hores que la professora de ciències socials ha dedicat a tractar aquestes qüestions.
Primer dia: presentació del projecte (8 a 14.30)
El primer dia duem a terme diverses activitats:
- Presentació del projecte.
- Visionat del documental “Comprar, llençar, comprar. La història secreta de l’obsolescència programada” i elaboració d’un seguit de preguntes sobre el vídeo.
- Taller sobre consum responsable (“La traçabilitat impossible i què hi ha darrere dels mòbils?”), a càrrec de l’ONG Setem.
- Reunió dels equips de treball, repartiment de rols i selecció de l’àmbit de treball.
Segon dia: planificació de la campanya publicitària (8 a 14.30)
Avui els equips de treball ja estan formats i a cada alumne ja se li ha assignat un rol. A més a més, cada grup ha triat l’àmbit de treball sobre el qual vol treballar. És moment, doncs, de decidir quin tipus de campanya publicitària es durà a terme, quins formats publicitaris es triaran (tríptic, cartell, espot publicitari, nota de veu…) i quina informació s’hi inclourà. A més a més, cada equip haurà de triar la imatge i el text que necessitarà per fer una de les cares del cub del consum responsable.
Tercer dia: disseny de la campanya publicitària (8 a 14.30)
Ara que tots els grups ja saben quin tipus de campanya publicitària volen dur a terme, cal posar fil a l’agulla. Tothom ha de començar a elaborar-la. Per això cal buscar informació i dissenyar els formats publicitaris triats. Avui també és el dia de treballar en un projecte comú en el qual intervé tot el grup classe: el cub del consum responsable. Cada equip ha de confeccionar la seva cara del cub.
Quart dia: disseny i elaboració de la campanya publicitària (8 a 14.30)
Arribats en aquest punt, els grups ja tenen la feina molt avançada. Avui és el dia dedicat a acabar la campanya publicitària i a preparar l’exposició oral.
Cinquè dia: presentació de la campanya publicitària (8 a 14.30)
Cada grup exposa el seu treball davant la resta de companys de la seva classe. Per fi ha arribat el moment de mostrar als altres el resultat de la feina feta. Ara és el moment de demostrar què s’ha après aquests dies i de defensar les propostes que han d’ajudar a potenciar un consum responsable. I, per bé que és molt important presentar el projecte propi, també és fonamental aprendre dels altres, és a dir, d’escoltar i valorar les propostes dels companys i companyes d’altres grups.