Què volem fer? El Procés d’implementació

El tema del nostre projecte és les Santes!!, la Festa Major de Mataró.

Des de l’equip impulsor hem definit unes preguntes inicials amb les quals presentar el projecte als nostres alumnes:

P3: Coneixeu a la família d’en Robafaves?

P4: Qui acompanya a la família Robafaves?

2n: Que sentim per santes?

3r: A Mataró hi ha bèsties?

4t: Perquè ens diuen capgrossos a Mataró?

5é: On anem per Santes?

6é: Les Santes sempre són iguals?

D’aquesta manera , no hi ha una única possible solució a les preguntes, sinó que els alumnes intentaran respondre a partir dels seus coneixements previs, realitzant hipòtesis i comparant amb allò que saben els seus companys.

A partir d’aquí, els alumnes ens aniran guiant en el procés d’aprenentatges, aportant les fonts d’informació i construint junts nous coneixements.

Durant aquest procés d’implementació, s’aniran elaborant mapes conceptuals ( en forma de mural, d’esquema o en llibreta d’aprenentatges), on anar recollint tot el procés a mesura que es va realitzant. D’aquesta manera, els alumnes podran:

  • Relacionar la nova informació amb els coneixements previs
  • Relacionar els resultats per crear coneixements
  • Autoregular el seu procés d’aprenentatge
  • Transferir continguts i competències de diverses àrees
  • Documentar el propi procés de producció

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *