Implementació del projecte

L’illa es divideix en quatre àrees: nord-est, sud-est, nord-oest i sud-oest. Cada grup és responsable d’una part de l’illa. Les solucions de creació són múltiples pel que fa als accidents geogràfics, fauna i flora. En canvi, pel que fa a l’àmbit polític i econòmic, s’ha d’arribar a un consens del grup-classe.

A l’aula disposem de pantalla digital per consultar informació, així com també llibres de consulta1

El projecte és interdisciplinar. Des de mates per exemple, es crea el sistema monetari; dins l’àrea de música es compon un himne nacional; a l’àrea d’educació física es dissenya la celebració d’uns jocs olímpics,….

Es parteix dels coneixements previs dels alumnes en llengua catalana tot relacionant-los amb el nou vocabulari en anglès tot seguint unes estructures lingüístiques concretes.

Cada grup disposa d’un usb en el qual guarden, en format de memòria, els passos que han anat elaborant en cada sessió.

Els mestres responsables es coordinen en les estones de pati per tal d’escollir els continguts que presentaran en les sessions posteriors.

La programació s’ha anat elaborant en els espais de coordinació del grup impulsor de xarxa de competències bàsiques.

El professorat és un guia que ajuda als alumnes a fer-se bones preguntes i superar dificultats que van sorgint. Els mestres fan un recull fotogràfic així com també un diari escrit (compartit al Drive) on documenten cada sessió.

 

 PUNTS FORTS del nostre projecte:

– Els nens havien treballat ja amb treball cooperatiu.
– El tutor dins l’aula.
– Relacionar els continguts amb diferents àrees fa que l’aprenentatge sigui més significatiu.
– Els rols alliberen la tasca de control.
– Les franges horàries de 1,30h ajuden a fer les activitats amb més temps.
– Molt positiu la creativitat que ha generat.
– Han hagut de pactar i ha creat molta cohesió de grup.
– El joc de la bandera (el que parla té la bandera i els altres l’escolten) tots els nens/es han hagut d’intervenir mínim 1 vegada. Ens assegurem que participin tots els alumnes.
– Tenir portàtils i treballar amb aquests.
– Els nens tenien la necessitat de parlar en anglès i necessitaven buscar-se la vida per fer-se entendre.

PUNTS FEBLES del nostre projecte:

– Els objectius ens els hem plantejat tard i costa avaluar contínuament.
– Plantejar un “timing” diferent perquè no dóna temps de fer autoavaluació.
– Crear el projecte a partir de 5è
– Canviar la dinàmica de grup amb noves estratègies i tècniques cooperatives (el puzzle, grup d’experts…).
– Costa trobar moments per coordinar entre mestres (música, català, anglès…).

1Palin, C. (2016) Discover. Oxford

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *