Els alumnes de l’escola saben que cada any s’organitza la campanya de donació de sang i sabien que com a alumnes de cinquè tindrien un paper en l’organització d’aquesta activitat. El plantejament inicial que es va fer als alumnes va ser en forma de pregunta o problema a resoldre. Donat que l’èxit de la campanya depenia del nombre de donacions que aconseguíssim, com ells com alumnes podien aconseguir més sang durant la donació?
D’aquest repte van començar a sorgir els primers dubtes en relació als seus coneixements previs que s’anaven resolent amb els coneixements de companys i amb la recerca d’informació: Qui pot donar sang? Quanta sang pot donar cada persona? Una mateixa persona pot fer més d’una donació? D’aquestes primeres qüestions els alumnes dels dos grups classes van arribar a la mateixa conclusió: havien de convèncer els adults de l’escola i del barri de la importància de donar sang i de que aprofitessin a fer-ho el dia de la festa a l’escola.
A partir d’aquí els alumnes van veure la necessitat d’ampliar els seus coneixements sobre dos eixos: D’una banda, el coneixement al voltant de la sang: quin paper té la sang en l’organisme i per què serveixen les transfusions. Quanta més informació tinguessin millor podrien transmetre-la a la campanya publicitària que es proposaven organitzar.
D’una altra banda, es van fer activitats al voltant dels coneixements sobre la publicitat: destinataris de la campanya, mitjans, què es un eslògan, etc. La recerca d’informació es feia a les sessions de biblioteca i de comprensió lectora digital, es van portar preguntes a casa i es van plantejar també preguntes a experts com els del Banc de sang i la Ràdio. Poc a poc s’anava vertebrant el projecte i els grups s’encaminaven cap als productes finals.