EMOCIONA’T AMB L’ART

Tots els cursos dediquem un espai i un temps concret a treballar un projecte de manera interdisciplinària. Aquest curs ha estat: “EMOCIONA’T AMB L’ART”.

A través de les dinàmiques proposades els alumnes han connectat amb el seu jo interior i les emocions. “Les emocions són imprescindibles en l’aprenentatge. Sense emoció no es pot aprendre. A part, conèixer-se a un mateix és clau perquè l’alumne s’impliqui de manera activa en l’autoaprenentatge”.

Cada classe ha triat el seu propi projecte:

INFANTIL: P-3: Kandinsky / P-4: Miró / P-5: Picasso.

PRIMÀRIA: 1r.: Paul Klee / 2n.: Van Gogh / C.M.: Antoni Gaudí / C.S.: Escher

El projecte del curs ha estat una eina en contínua construcció, flexible, viva.

Ha estat un procediment altament globalitzador en el que hem treballat en la diversitat d’àrees i integrada a la vida mateixa:

  • Àrea de Coneixement del Medi natural i Social i Cultural treballem l’entorn i la seva conservació, les persones i la salut, persones cultures i societats, canvis i continuïtats en el temps i entorn, tecnologia i societat.
  • Àrees lingüístiques. La llengua és el vehicle constant de treball; en la lectura i escriptura de textos, en els processos de diàleg, en els debats, en les recerques, en les traduccions… Hi ha llengua a tot arreu, i mai tan competencial i contexturalitzada com mitjançant un projecte.
  • Àrea de Matemàtiques. Aquesta àrea esdevé fonamental per la interpretació de dades, el tractament de dades, la creació de taules estadístiques, l`ús del càlcul i de les estimacions, l’anàlisi de gràfiques, dels canvis, l’estudi de l’espai i la forma en l’arquitectura, etc.
  • Àrea d’Educació Artística. L’evidència és el gran treball que s’està realitzant des de la part d’Educació Artística treballant tècniques i materials propis.
  • Àrea d’Educació Física. Utilització d’habilitats motrius bàsiques i sobretot d’expressió corporal.

Igualment amb les competències, perquè si per alguna cosa es caracteritza un projecte és per treballar de forma competencial majoritàriament. Així doncs hem treballat:

  • La Competència comunicativa lingüística i audiovisual, mitjançant debats, visualització de recursos audiovisuals, exposicions orals, argumentacions…
  • La Competència artística i cultural serà treballada des dels continguts propis de l’art relacionat amb el projecte, de les reproduccions que farem, etc.
  • La Competència del tractament de la informació i la competència digital s’abordaran mitjançant l’accés a la informació guiada, amb recerques a Internet guiades mitjançant caceres del tresor, webquests. Després la posterior elaboració de la informació acaba tancant el cicle de construcció del projecte.
  • Competència matemàtica, treballant sobretot la part més funcional de l’estadística per tal de comprendre i elaborar-ne gràfiques i taules de doble entrada.
  • Competència d’aprendre a aprendre, fomentada per l’autonomia de treball, la potenciació de les pròpies curiositats, etc.
  • La Competència d’autonomia i iniciativa personal està afavorida pel sistema de treball obert i menys dirigit, amb capacitats d’elecció en moltes parts del projecte, etc.
  • Competència en el coneixement i la interacció amb el món físic mitjançant el coneixement general pel projecte que explica formes artístiques i ensenya a mirar des d’altres perspectives i posicions històriques.
  • Competència social i ciutadana practicada sobretot durant el treball cooperatiu constant dins un projecte com aquest en què construïm junts i cal practicar de forma competent les relacions socials.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *