Aprenem tot vivint

El grup de primer ha estat l’impulsor d’aquest projecte competencial, i posteriorment es farà  difusió a la resta de la comunitat educativa per part del grup impulsor, amb l’objectiu de que tots els cursos portin a terme aquest tipus de projectes.

L’interès sobre el treball d’aquest projecte va sorgir a partir d’una activitat de motivació:  pot de melmelada de maduixa.  El projecte es va iniciar a partir de preguntes formulades pels nens/es, que van permetre generar-ne de noves però ens vam adonar que  de moltes ja en sabien les respostes i això va provocar que  hi  hagués  un moment d’estancament.

Durant el procés vam estar molt concentrats en que fos un projecte competencial, i esperàvem que els alumnes tinguessin més interessos, preguntes o idees a desenvolupar i així acosenguir que el mestre sigui el guia en el desenvolupament del projecte.

Les activitats portades a terme han estat molt vivencials: visita a l’hort dels avis, sembrar llavors de plantes aromàtiques i pèsols, trasplantar i tenir cura del planter de maduixeres… i ens vam adonar que al final no teníem res material. Per aquest motiu ens va costar molt de pensar en un producte final.  La idea que va sorgir després de molt pensar va ser en una reunió d’equip del grup impulsor i no pas dels alumnes, com esperàvem, va ser un lapbook.

Valorem positivament dedicar el màxim de sessions de l’horari lectiu a la realització del projecte i concentrar-ho en el temps, perquè els alumnes estan més ubicats i focalitzats en el treball, sinó teníem sensació de dispersió.

 

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *