En un inici, volem que giri entorn de les professions, és un tema força tradicional a l’Educació Infantil. Decidim que siguin els infants, qui decideixin sobre el què aprendrem.
Val a dir que partim com a motivació inicial, d’un petit incís en la professió d’arquitecte. L’escola ha participat en un projecte d’Apadrinament de Patrimoni i hem estat treballant profundament a Josep Maria Jujol (arquitecte modernista) i les seves obres de Sant Joan Despí.
D’aquí, sorgeix la idea de demanar als alumnes que es preguntin: QUÈ VULL SER DE GRAN?
Això genera grans converses dels perfils de les professions, per què ens agraden,…etc. Per tal de tenir més opcions, demanem a les famílies que expliquin als seus fills a què es dediquen. Cadascú d’ells ho exposa a l’aula i això ens permet ampliar el llistat.
Feta una valoració inicial, i veient els coneixements previs ( converses, exposicions sobre les feines dels pares, dibuixos inicials), trobem que treballar els oficis com ho fèiem fins ara, no ens aporta un bon treball competencial. I d’aquí sorgeix la que serà la pregunta definitiva i ens obrirà la porta a fer un projecte on sobretot, hem permès i hem introduït als alumnes de P5 , a pensar, opinar, decidir i actuar, per ells mateixos:
DE QUINA PROFESSIÓ EN VULL SABER MÉS COSES?
Un cop fets els llistats i les votacions pertinents: ja tenim resultat…..VOLEM APRENDRE COSES SOBRE ELS VETERINARIS!
I sobretot, la “subpregunta”, que ja ens comença a fer pensar i decidir:
COM HO PODEM FER PER SABER MÉS COSES SOBRE ELS VETERINARIS?