Implementació

Des de el començament l’accés a la informació ha estat molt divers i flexible. S’han fet servir recursos de tot tipus. En qualsevol cas hem optat per oferir tota mena de fonts des de les més tradicionals fins a les més “tecnològiques” (internet).

Per començar a buscar resposta de les tesis inicials sorgides dels coneixements previs que els alumnes tenien i que son les que les han motivades, es van oferir llibres de la biblioteca municipal i una selecció d’articles o textos que podien respondre a les tesis inicials des de diferents perspectives o parcel·les de coneixement. Les estones de cerca d’informació van ser eminentment a l’escola i en alguns casos i per decisió pròpia de cadascun dels grups van dedicar estones fora de l’escola però des de l’escola vam oferir l’accés a la informació i els recursos de manera igualitària.

A mesura que s’ha avançat en la investigació, i, a partir de les estones de revisió i reflexió de grup ha permet als alumnes anar configurant els nous camins a seguir eliminant o generant nous itineraris tenint sempre en compte el mapa inicial on van anar situant les tesis proposta en funció dels seus coneixements previs.

Per a documentar el procés de producció propi els alumnes, durant la fase d’organització, van dedicar una sessió a decidir de quina manera volien recollir tot allò que configuraria la part documental del projecto. D’aqueta manera van tenir total llibertat per triar el format, suport i naturalesa dels continguts. Alguns van triar fer murals i altres un dossier il·lustrat amb fotografies, etc…

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *