EDUCACIÓ INFANTIL
A la classe va sorgir interès pels polls, ja que hi havia alumnes que en tenien. Donat això, vam aprofundir més sobre aquest animal.
Aprofitant el seu interès pel mon animals vam fer una comparativa dels animals més grans i petits que existeixen.
Vam fer un racó de joc simbòlic fixa a l’aula que vam aprofitar per treballar la lectoescriptura a partir dels serveis que ofereix una perruqueria amb el seu preu corresponent; d’aquesta també vam treballar la numeració i l’iniciació a la suma.
A partir dels diferents tipus de cabell vam descobrir que depèn de la procedència i genètica de les persones tenim un tipus de cabell determinat (es fa un treball dels continents) i ho representem en forma d’estadística.
A partir d’una conversa sobre la societat i els tipus de persones, vam veure que existeixen diferents tribus humanes i un aspecte important que defineix cada tribu és el cabell.
CICLE INICIAL
Un cop tenint en compte els interessos dels alumnes, vam demanar a les famílies la seva col·laboració, buscant a casa informació sobre un invent escollit per ells. També els hi vam donar l’opció de confegir un invent a casa seva i que desprès ho portessin a l’escola i ho presentessin davant els companys i companyes.
A partir de la informació que cada alumne va portar es va confegir l’estructura del projecte. Es van fer petits grups i cada grup va fer un anàlisi extraient i seleccionant informació per desprès fer una exposició oral a la resta de companys i companyes: any d’invenció (per després situar-los a la línia cronològica), materials emprats en la seva el·laboració, funció i funcionament.
A partir dels projectes que va sorgir a cada classe vam confegir una gràfica de barres per veure quins alumnes disposaven dels invents treballats a casa s