I ara què?

Doncs ara, a fer turisme. Es van formar cinc grups. Cada grup va escollir una població del Baix on organitzar una sortida de tot un dia per a quatre persones. Per a fer-ho, calia conèixer-la, decidir com s’hi aniria (transport públic/privat), a quina estava des de Cornellà, quina era la durada del trajecte, quines activitats farien/què visitarien, on dinarien i finalment havien de calcular el preu aproximat. L’objectiu era muntar una exposició com a producte final, que sota el títol de “un viatge pel Baix Llobregat”, mostraria tot el que havien descobert de la comarca, de cadascun els pobles i presentarien les 5 propostes de sortides.

carme1

A partir d’aquí tot va ser un anar i venir: consultar les webs dels ajuntaments, del Consell Comarcal, de prospectes, de llibres… Anàvem alternant moments per buscar informació, fotos… amb moments de posada en comú per veure què és el que tenien i què és el que els faltava.

carme2

carme3

carme4

carme5

Ha estat un moment ric en aprenentatges: aprendre a destriar informació, utilitzar gmaps, consultar horaris , conèixer i comprendre els títols de transport, cercar el preu d’entrades a determinats llocs, calcular la despesa de benzina d’un cotxe… Van necessitar fer càlculs matemàtics, fer i analitzar gràfics, tenir coneixements de medi, esmerçar-se en escriure bé, en saber explicar oralment la informació presentada…

A banda, van elaborar unes maquetes fetes amb material de rebuig sobre llocs singulars del Baix. La majoria de grups de 3r van escollir, edificis/escultures de Cornellà; 4t va ampliar la feina a llocs singulars de Catalunya.

carme6

carme7

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *