La temporalització del projecte ha abastat unes 4 setmanes dedicant unes 4 hores setmanals (més o menys en funció de les necessitats de cada grup) a final del tercer trimestre.
A partir de configurar amb el grup classe el mapa amb les diferents incògnites o tesis vam deixar llibertat a l’hora d’organitzar-se per fer desenvolupar-lo, individual, parelles, petit grup. L’assignació de tasques ha estat un fet amb poca transcendència ja que el nombre màxim d’alumnes per grup ha estat de 4 alumnes i no ha revertit cap mena de conflicte.
A nivell metodològic sempre s’ha seguit el mapa fet inicialment a la pissarra general de l’aula però els alumnes van decidir fer un registre individual del mapa per tal de tenir-ho present.
Tota la feina portada a terme per cada grup ha tingut moments de posada en comú en funció de com anàvem responent a les diferents incògnites per tal de veure com avançava cada grup en la investigació i així revisar o marcar noves fites. Així mateix durant aquests moments de reflexió – revisió i per tal de afavorir la tasca de reflexió s’han plantejat activitats a nivell de grup-classe en les que cada grup aportava la seva solució o proposta i amb la valoració de totes hem arribat al consens trobant així el camí per continuar la investigació. Els moments d’inflexió han estat fomentats pels mestres responsables dels projectes sempre generant preguntes que permetessin a l’alumnat generar respostes i arribar a conclusions de manera completament autònoma.