Com hem començat?

A l’Escola Roser Capdevila hem encetat dos mini projectes a 6è de primària. En tots dos casos es va acordar deixar lliure la proposta mitjançant la formulació de preguntes que responguessin d’alguna manera a inquietuds dels propis alumnes.

El tema a estat triat a partir d’una pluja d’idees, que en ambdós casos ha estat un context real, en un cas ha estat la relació – comunicació amb animals domèstics (els gossos)  i l’altra  la presència de les piràmides en diferents cultures a la llarg de la història de la humanitat fins a l’actualitat: construcció, permanència, simbolisme, etc… i    finalment es van vehicular en forma de pregunta generadora de coneixement a partir de la qual es va iniciar la investigació.

            – Perquè no poden parlar els gossos?

            – Perquè existeixen les piràmides?

Enguany el treball dels continguts que pertanyen a les diferents àrees han sorgit segons ha anat avançant el desenvolupament del projecte. Han abastat principalment les àrees de Coneixement del medi, llengua, matemàtiques i educació artística en el cas de “perquè no poden parlar els gossos? i Coneixement del medi social, matemàtiques, llengua, matemàtiques i educació artística en el cas de “perquè existeixen las piràmides?

Ens hem adonat que un cop triada la “pregunta generadora” calia fer una mena de mapa de preguntes o tesis inicials que marquessin un mica el camí inicial i els diferents aspectes que sobre els que els alumnes havien d’investigar.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *