Metodologia: el treball cooperatiu

La metodologia respon al disseny de la programació de continguts propis de les àrees de llengua i medi que es van vehiculant a través del desenvolupament del projecte cap a la consecució d’un producte final: la difusió de la campanya de donació de sang al centre. Les àrees que intervenen són Llengua Catalana, Llengua castellana, Llengua anglesa, Medi natural i Medi Social, Educació Visual i Plàstica. Les activitats són de tipus competencials i responen a contextos d’ús  reals. Per exemple, es va treballar la competència d’expressió escrita per redactar cartes informatives sobre la campanya a les famílies del centre, la competència d’expressió oral per preparar una falca publicitària a Ràdio Cornellà, la competència digital per al disseny de díptics informatius que es van distribuir pel barri… Els mestres implicats van anar orientant aquest procés d’aprenentatge a partir de idees que sorgien dels propis alumnes.

treball cooperatiu

A les sessions  es va comptar amb dos mestres  a l’aula més la mestra d’Educació Especial en dues sessions setmanals, ja que és així com habitualment treballem l’Expressió Escrita i la Comprensió lectora a tota l’etapa d’Educació Primària. Algunes d’aquestes sessions es fan a la biblioteca del centre i altres a la sala d’informàtica i aquests espais ja estan reservats dins de l’horari. Això va facilitar la recerca d’informació analògica i digital. En les sessions a l’aula, els alumnes estan distribuïts en grups de 4 i cada un d’ells pren un rol dins l’activitat. Aquest rol va canviant, sempre dins del marc del treball cooperatiu. Altres decisions sobre el projecte que afecten a tot el grup classe s’aborden des de l’Assemblea de classe, on els alumnes de tot el grup seuen en rotllana i hi ha també una distribució de rols, acta, etc. El paper del mestre en totes aquestes activitats és el de dinamitzar, reconduir i orientar, cedint el protagonisme als alumnes.

assemblea

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *