Primer de tot, vam parlar sobre que consistiria la xarxa de Competències Bàsiques.
Seguidament, vam comentar el que és per a nosaltres el treball per projectes (com s’ha d’iniciar, com s’ha d’avaluar, que vol dir ser competent…). Ho vam fer a partir de lectures de persones expertes en el tema i treballant per grups. Cada persona dins del grup tenia un càrrec. I cada grup havia d’explicar les seves conclusions a la resta de companys.
A més, vam repartir tasques dins de l’equip impulsor: una persona s’encarregaria de crear i gestionar la carpeta de treball de la xarxa, una altra persona faria una acta de l’equip impulsor…
Llavors, vam decidir que portaríem a terme dos projectes, un es realitzaria a primer de primària (“Fes la volta al món amb la Miranda xef”) i l’altre a cinquè de primària (“Anem al cinema”).
Vam començar a planificar les línies de treball de cada projecte, per grups vam fer una pluja d’ïdees per decidir com començariem el projecte, com treballaríem el projecte des de les diferents àrees del currículum, etc.
Per tal de presentar el projecte als alumnes:
- En el projecte de primer es va fer un vídeo en el qual apareixia el personatge de la Miranda Xef voltant per diferents llocs del món i arribant finalment a l’escola amb una caixa plena d’estris de cuina.
- Per al projecte de cinquè els mestres van filmar i protagonitzar un vídeo en el qual simulaven que acabaven la seva jornada laboral i decidien anar al cinema per passar una bona estona.
En aquests moments estem duent a terme els dos projectes, estem molt contents perquè del del primer moment els alumnes s’han involucrat molt i hi estan posant moltes ganes.
