Aquest projecte sorgeix a partir del nom de la classe que els nens i nenes ja havien escollit prèviament. Iniciem una conversa a partir de la pregunta que planteja la mestra: Què sabem sobre els ossos panda?
En tot moment es parteix d’allò que els nens volen saber, el que volen fer i com esbrinar-ho. Per l’edat en qüestió és veritat que en certs moments la mestra ha redirigit les converses, ha fet propostes…
En un moment determinat del projecte, la mestra se n’adona que és complicat treballar amb tots els nens alhora i està limitada per l’horari escolar. Per tant, des del grup impulsor s’acorda fer una redistribució horària i de reforços. Aprofitant el nostre projecte de Padrins lectors i tenint en compte les necessitats, introduïm els alumnes de 6è en el nostre projecte.
No ens hem planificat els continguts del projecte amb antelació, sinó que els anirem treballant i adaptant a mesura que sorgeixin les inquietuds dels propis alumnes. Tot i així, estem atentes per poder provocar el treball dels continguts curriculars propis del curs.
