Planificació del projecte a l’Institut Esteve Terradas

El Leit motiv que ha inspirat el projecte va ser triat per tot el grup impulsor després de valorar diferents temes. Finalment, van veure que un tema transversal era molt adient i permetia obrir un treball d’ investigació sobre les dones que han tingut al llarg del temps un paper significatiu en els diferents àmbits culturals . Hem considerat que som un centre que realitza des de fa temps un treball que hem incorporat a la tasca diària del institut sobre temes coeducatius  .

El tema del projecte porta el títol  ADMIRA-LES, i l’ eix conductor serà un seguit d activitats que permetran fer una investigació sobre la vida i treballs d’ aquestes persones.

dones

El títol del projecte està directament relacionat amb el descobriment d’ aquestes dones poc o gens conegudes en els diferents àmbits del coneixement(artístic, cultural, polític, esportiu, científic…).

Malgrat  el títol pot semblar poc motivador, creiem que les activitats proposades són prou atractives i engrescadores per tal de complir amb els objectius que ens hem plantejat.

Durant la setmana de celebració de la Diada de Sant Jordi, hem volgut impulsar aquest projecte que realitzen l’ alumnat de Primer i Segon d’ ESO durant tres dies.

Les activitats dissenyades permeten obrir una investigació a través del treball cooperatiu. L’ establiment de grups de treball de 4 alumnes permetran fer activitats dins i fora de l’ aula.

A partir de 6 activitats, és concreta la investigació del personatge que han d’ investigar. Aquestes són les 6 activitats :

  1. Creació d’ un mural biogràfic amb presentacions múltiples.
  2. La realització d’ una cursa a manera de gimcana.
  3. La creació d’ un joc sobre les dones investigades per a mòbil : Quizizz.
  4. Realització d’ una performance./ fem un tràiler.
  5. Fem un joc de taula : DOMINO i MEMORY
  6. Fem un tràiler de 5 minuts sobre la dona investigada

Aquestes activitats s’ expliquen  i lliuren a l’ alumnat  a través d’ un dossier que disposen en el Moodle on trobaran la informació del projecte.

També es fa una presentació del projecte a tot el grup-classe per explicar què es farà i quina organització setmanal tindrà.

La valoració de la tasca que es realitza durant la setmana cultural, tindrà dos nivells d’ avaluació. El professorat disposarà d’ una rúbrica per tal de valorar el treball realitzat durant la setmana i els productes finals dels treballs realitzats .

També, hi ha una rúbrica d’ autoavaluació que farà cada grup sobre la percepció dels diferents treballs diaris que han fet durant la setmana.

Finalment, la nota que surt de les dues rúbriques, s’ incorpora al Crèdit de Síntesi que fan els grups de Primer i Segon d’ ESO  durant el mes de Juny.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *