Avaluació

L’avaluació ha estat contínua, sent un projecte que ha permès l’assaig-error i anar ajustant i rectificant les diferents errades que teníem. Els propis alumnes han dirigit i han decidit com volien el producte, amb la qual cosa, comprovant la seva pròpia feina, anaven fent modificacions. Una de les avaluacions més significatives, ha estat poder veure la feina dels nostres companys i entre tots parlar sobre les diferències en l’edició i en la idea de cada grup. Les coses que no ens agradaven les hem anat polint entre tots, així que podem dir que la comissió de qualitat del propi projecte formada pels alumnes ha estat l’avaluació prèvia per a obtenir els resultats que ells mateixos esperaven.

Evidències per avaluar l’aprenentatge significatiu, hem treballat sobre continguts que els nens hi tenien una alta motivació i en alguns casos creien que un cert control. Per exemple, va haver-hi un nen que volia explicar acudits, i que habitualment ho fa amb èxit, a l’hora de gravar-ho a la càmera va tenir certes dificultats amb l’entonació, les pauses, l’expressió corporal… D’altres que van voler fer arts plàstiques van haver de preparar molt bé el material i assumir una feina abans de començar a gravar on sense un bon guió no aconseguien complir les seves expectatives. Per altra banda, la dificultat de treballar amb l’editor de vídeo ha estat més laboriosa del que els nens calculaven, tot i que alguns han arribat a implicar-se fins al punt de descarregar les aplicacions que fem servir a classe per poder preparar-se a casa. Això ho han fet per iniciativa pròpia, i és una mostra de la importància i del repte personal que ha suposat el viure el procés d’aquest projecte.

Com avaluem el treball en equip? En aquest projecte hi ha hagut alguns equips amb més problemes de funcionament de l’esperat. El fet de tenir grups de tres consideràvem que faria que tothom estigués súper a sobre de cada pas que s’havia de fer. En canvi, quan el treball en equip ha estat haver d’editar (cada grup amb una sola tablet) ens ha faltat saber col·laborar amb la persona que estava amb la tablet a les mans. Ha estat una sorpresa ja que és un bon grup treballant en equip, i en la resta de passos com el de les gravacions estaven molt més atents d’ajudar-se els uns als altres.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *