Amb dues mestres a l’aula la major part de les sessions, hem intentat combinar els diferents agrupaments. Les converses, sobretot en gran grup, han sigut molt importants durant tot el procés. Han sigut moments d’intercanvi d’idees i coneixements que han donat peu a resoldre els dubtes, a compartir les nostres emocions i incerteses i també a prendre decisions per avançar en el procés de l’aprenentatge tan motivador que tots els implicats estàvem vivint.
D’altra banda, col·laboren i treballen en petit grup quan decideixen sobre quines preguntes relatives al pintor volen investigar. I és en aquest punt que vam demanar la col·laboració de les famílies per tal de respondre a aquestes preguntes. Pel que fa al treball cooperatiu d’aquesta tasca s’assignen diferents rols als quatre participants: secretari, moderador, portaveu i escriptor.
I a nivell individual han fet diferents i variades tasques: cerca d’informació de pintors en diferents llibres, realització de fitxes on havien d’escriure i omplir informació sobre aspectes de Klee, posada en pràctica de diferents tècniques artístiques amb diferents tipus de materials tant a nivell de creació lliure com imitant algunes obres representatives del pintor Klee.
Clica aquí per veure imatges de diferents agrupaments
Pel que fa al caràcter globalitzador del projecte, aquest queda assolit en la mesura que les diferents competències dels alumnes, a banda de l’artística, són interpel·lades tant a nivell de l’àmbit lingüístic (es fa ús del llenguatge oral i/o escrit en pràcticament totes les tasques), com matemàtic (formes geomètriques de la pintura del Klee, recompte de les nombre de votacions…), com de valors (respecte a l’opinió de l’altre, desenvolupament de la competència interpersonal i social…). Finalment, la visita d’un pintor professional, en Daniel Berdala, vincula el projecte amb el món real doncs permet la realització d’una obra artística coral així com la comprensió global de la conceptualització del que implica la paraula pintor.