Tot i que la nostra proposta inicial com a Grup Impulsor plantejava el desenvolupament d’un projecte centrat en la temàtica del món romà, al curs de 1r, vam reorientar aquesta decisió en la mesura que a P5 prenia forma un projecte amb un rerefons artístic i amb una força que ens empenyia a centrar la nostra atenció en aquest darrer.
A partir de l’interès generalitzat per conèixer amb detall què fan els pintors, que els nens i nenes de P5 van mostrar a una conversa a classe, vam aprofitar l’embranzida per introduir-nos en el món que aquesta vessant artística ens podia oferir. Per fomentar la motivació que aquesta conversa inicial havia suscitat, ens vam endinsar en la biblioteca de l’escola així com en Google per trobar material divers i enriquidor que pogués proporcionar als nens i nenes de la classe informacions sobre diferents pintors. A partir de llibres de consulta, contes i vídeos, les pintures de Dalí, Arcimboldo, Picasso, Miró, Matisse, Klimt, Pollock, Van Gogh… van envair l’aula de P5 i van deixar pas a grans moments de fantasia i creativitat.
La següent conversa ens va permetre acotar l’interès dels alumnes. Els nens i nenes van explicar el que havien vist i sentit en conèixer les obres dels diferents artistes (quin pintor els havia agradat més i quin menys, quines emocions havien despertat algunes pintures…). Alguns nens i nenes volien saber més detalls d’algun pintor, d’altres volien investigar més sobre altre pintor… i és per això que vam decidir que la millor manera d’arribar a un acord era mitjançant una votació.
Paul Klee es va convertir en el guanyador amb 16 vots. Entràvem en la següent fase del projecte.