DIARI Reunió del 11 de gener del 2016
Després d’una trobada de tots els grups de l’institut amb els nostres coordinadors, fem la tercera reunió del nostre.
Comencem amb una pregunta de la Nerea: «Com posarem les notes?». Tenim clar que hem d’avaluar el «procés d’aprenentatge» (treball, rúbriques, autoavaluació, carpeta d’aprenentatge…). Entre les tres anem construint la idea: hem de posar una nota del projecte que repercutirà de la mateixa manera en les tres assignatures implicades. Decidim que les notes parcials que anem posant en el projecte han de sumar finalment 1 punt. Aquest punt formarà part de la nota final d’avaluació de cada assignatura. Finalment, no haurem avaluat l’aportació de l’alumnat a cada assignatura sinó que el projecte tindrà una nota integrada que aportarà 1 punt màxim a cada assignatura.
Aquesta conversa em fa reflexionar: Estem parlant de mesures de transició…Com integrar aquesta nova manera de mirar l’avaluació en la rígida estructura formal amb què treballem habitualment? Tots els canvis han de ser graduals i obliguen a idear procediments que s’adaptin a cada fase de la transició. Per tant, el repte no és tan sols incorporar les noves maneres, sinó fer un bon itinerari de canvi. I que aquest itinerari sigui alhora també un bon camp experimental d’aprenentatge per a nosaltres. I que ho sigui també per a l’alumnat, és clar.
Prepararem una graella integrada per anar fent el seguiment de cada alumne al llarg del procés, així tindrem totes les notes de cada alumne en un mateix document.
Continuem parlant del calendari d’execució de la primera part del projecte_la recerca que ells proposin a partir de les seves pròpies preguntes_: Les profes de ciències proposem les dues primeres setmanes de març, del dilluns 29 de febrer al divendres 11 de març. Les notes les guardarem per a la tercera avaluació.
Comencem a organitzar-nos per a plantejar les preguntes: Decidim fer nosaltres els grups i fer- los abans de fer la pluja de preguntes. Suposo que amb grups ja madurs, acostumats al treball cooperatiu, podríem deixar que escollissin els companys i companyes, per afinitat en el treball. Però encara no ens veiem amb prou confiança per fer-ho i l’experiència ens diu que tampoc
DIARI Reunió del 11 de gener del 2016
està malament provar noves combinacions, fa que l’alumnat experienciï nous rols amb diferents companys i companyes.
Per a provocar les preguntes volem posar un video curtet, de 5 minuts. Pensem que podria ser sobre algun tema que els enganxi, que els estimuli a fer-se preguntes. D’aquesta manera podem modelar l’exercici i després demanar-los que es facin les preguntes sobre les notícies que han anat recollint. Aquí tinc dubtes sobre el que vam decidir: Cada grup tindrà la seva pròpia pregunta? Com l’escollirà? Se’n farà unes quantes i les anirà descartant fins escollir-ne una?
Ja tenim data (quins nervis, això ja va de debò!): Decidim fer aquesta primera sessió el dimecres 27 de gener a la tutoria del 3rB, la de la Rosa.
DEURES:
1. Buscar un video que «enganxi» per a fer el modelatge de les bones preguntes. 2. Llegir-se els documents sobre «Com fer-se bones preguntes».
3. Preparar les carpetes per a que cada grup pugui guardar la seva documentació. 4. Portar una proposta de grups
PROPERA TROBADA: Dimecres 27 de gener, 10:30h al nostre cau de Secretaria;)