Sessió del 2/05/2016.
Punt de partida:
- Hem treballat les preguntes productes/reproductives
- Hem fet diferents activitats col·laboratives (descrites en altres entrades al bloc)
Repte:
Planificació i temporalització de part del projecte
Temporalització:
Data i hora | Descripció de la sessió |
Dimecres 4/05H1 | Cada grup ha de plantejar 5 preguntes productives i 2 reproductives que hauran d’investigar/contestar |
Dimecres 4/05H5 | Cada grup ha de tenir el seu logotip dibuixat a la portada de la seva carpeta d’aprentatge |
Dijous 5/05H1 | Continuar i acabar sessió de preparació de preguntes |
Dijous 5/05 ó 12/05 H1 | Crear un prototip a partir de d’uns materials que nosaltres els hi facilitarem (fil de coure, clips,…), responent a la pregunta: “Què puc fer jo per canviar/millorar la situació?” |
Divendres 6/05 H5 i H6 | Aula d’informàtica. Recerca en Internet de part de la informació que necessiten per contestar les preguntes que s’han plantejat. Organitzar aquesta informació en un prezi |
Dijous 19/05H5 i H6 | Treballar una activitat dins del marc de les ciències naturals que els ajudi a contestar les preguntes que han plantejat. |
Planificació sessió de dimecres 4/05/2016. Plantejar i triar les preguntes
Punt de partida (sessió prèvia):
- Visualització de dos vídeos d’uns 3 minuts cadascun sobre les conseqüències al nostre planeta d’una explotació insostenible dels recursos naturals. Un dels vídeos amb un punt de vista molt catastrofista, l’altre des d’una perspectiva més positiva.
- Frases afirmatives elaborades individualment pels alumnes a partir de la visualització d’aquests dos documentals.
Objectius:
- Que cada grup elabori 5 preguntes productives i 2 reproductives
- Avaluar la sessió amb: una rúbrica de la sessió tipus “diana” i activitat “3, 2, 1”
Desenvolupament de la sessió:
- Repartir les capetes d’aprenentatge a cada grup
- Recordar als alumnes el punt de partida de la sessió
- Treball individual 8 minuts: fer-se i escriure 10 preguntes productives i 5 reproductives basades en els documentals que van veure i en les frases que van escriure individualment sobre ells.
- Quan cada alumne tingui 1/2 preguntes, els representants de cada grup escriuran totes les preguntes del seu grup i es reuniran per fer una posada en comú prèvia, per assegurar-se que tots estan plantejant bé les preguntes
- Cada grup farà una posada en comú i triarà 5 preguntes productives i 2 reproductives.
- La professora es copiarà les preguntes de cada grup per poder preparar sessions posteriors.
Avaluació de la sessió:
- Rúbrica individual tipus “diana”. Items a avaluar:
- Preguntes productives: 10-8-5
- Preguntes reproductives: 5-3-2
- Hem triat 5 preguntes productives i 2 reproductives que volem treballar
- Avaluació 3, 2, 1:
- 3 coses que he fet malament
- 2 coses que no tornaré a fer
- 1 cosa que tornaré a fer