Els alumnes comencen a treballar

IMG_4947

 

Sessió del 2/05/2016.

Punt de partida:

  • Hem treballat les preguntes productes/reproductives
  • Hem fet diferents activitats col·laboratives (descrites en altres entrades al bloc)

Repte:

Planificació i temporalització de part del projecte

Temporalització:

Data i hora Descripció de la sessió
Dimecres 4/05H1 Cada grup ha de plantejar 5 preguntes productives i 2 reproductives que hauran d’investigar/contestar
Dimecres 4/05H5 Cada grup ha de tenir el seu logotip dibuixat a la portada de la seva carpeta d’aprentatge
Dijous 5/05H1 Continuar i acabar sessió de preparació de preguntes
Dijous 5/05 ó 12/05 H1 Crear un prototip a partir de d’uns materials que nosaltres els hi facilitarem (fil de coure, clips,…), responent a la pregunta: “Què puc fer jo per canviar/millorar la situació?”
Divendres 6/05 H5 i H6 Aula d’informàtica. Recerca en Internet de part de la informació que necessiten per contestar les preguntes que s’han plantejat. Organitzar aquesta informació en un prezi
Dijous 19/05H5 i H6 Treballar una activitat dins del marc de les ciències naturals que els ajudi a contestar les preguntes que han plantejat.

 

Planificació sessió de dimecres 4/05/2016. Plantejar i triar les preguntes

Punt de partida (sessió prèvia):

  • Visualització de dos vídeos d’uns 3 minuts cadascun sobre les conseqüències al nostre planeta d’una explotació insostenible dels recursos naturals. Un dels vídeos amb un punt de vista molt catastrofista, l’altre des d’una perspectiva més positiva.
  • Frases afirmatives elaborades individualment pels alumnes a partir de la visualització d’aquests dos documentals.

 

Objectius:

  • Que cada grup elabori 5 preguntes productives i 2 reproductives
  • Avaluar la sessió amb: una rúbrica de la sessió tipus “diana” i activitat “3, 2, 1”

 

Desenvolupament de la sessió:

  • Repartir les capetes d’aprenentatge a cada grup
  • Recordar als alumnes el punt de partida de la sessió
  • Treball individual 8 minuts: fer-se i escriure 10 preguntes productives i 5 reproductives basades en els documentals que van veure i en les frases que van escriure individualment sobre ells.
  • Quan cada alumne tingui 1/2 preguntes, els representants de cada grup escriuran totes les preguntes del seu grup i es reuniran per fer una posada en comú prèvia, per assegurar-se que tots estan plantejant bé les preguntes
  • Cada grup farà una posada en comú i triarà 5 preguntes productives i 2 reproductives.
  • La professora es copiarà les preguntes de cada grup per poder preparar sessions posteriors.

Avaluació de la sessió:

  • Rúbrica individual tipus “diana”. Items a avaluar:
    • Preguntes productives: 10-8-5
    • Preguntes reproductives: 5-3-2
    • Hem triat 5 preguntes productives i 2 reproductives que volem treballar
  • Avaluació 3, 2, 1:
    • 3 coses que he fet malament
    • 2 coses que no tornaré a fer
    • 1 cosa que tornaré a fer

diana2

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *